• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401052215696
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار مرکزی:

سمن ها در اولویت بندی تقاضای اجتماعی، یک محور محسوب می شوند

سمن ها در اولویت بندی تقاضای اجتماعی، یک محور محسوب می شوند

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: سمن ها در اولویت بندی تقاضای اجتماعی یک محور محسوب می شوند و مشکلات را کشف می کنند.

بهنام نظری روز شنبه ۲۲ مرداد در مراسم بزرگداشت تشکل ها و نهادهای مردمی استان مرکزی اظهار کرد: هر فرد نخبه یک رسالتی را در حوزه فعالیتی خود بر عهده دارد و سمن ها نیز به عنوان نخبگان حوزه خود، رسالتی را بر عهده دارند.

وی افزود: سمن ها در اولویت بندی تقاضای اجتماعی یک محور محسوب می شوند و مشکلات را کشف می کنند. فعالیت سمن ها در یک حوزه، نشان دهنده تخصصی بودن فعالیت آنهاست و در واقع، تخصص را در یک گروه گرد می آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم رویکرد با مردم بودن را به برای مردم بودن تغییر داده بیان کرد: تاثیرگذاری که فعالیت سمن ها بر برنامه های دولت دارد مشخص است. این تعامل دوطرفه همیشه باید برقرار باشد و مسئولین نیز باید پای کار باشند. مشارکت مردمی در حوزه سمن ها در استان، رقم مطلوبی دارد.

نظری خاطرنشان کرد: اگر آگاهی به مردم داده شود سبب همدلی و انسجام می شود و در ادامه، این امر کاهش خشونت های اجتماعی را به همراه خواهد داشت. باید به سمتی حرکت کنیم که نهادهای مردمی و سمن ها به سمت تخصصی شدن گام بردارند تا حوزه عمل چابک تر باشد.

وی اضافه کرد: کارکرد سمن ها در حوادث و بلایای طبیعی در سطح کشور مطلوب بوده و اقدامات ارزشمند از سوی این فعالین صورت گرفته است.

 جعفری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه دستیابی به نظم اجتماعی پایدار و پویا و حفظ آن راهی ندارد جز اینکه تشکل ها روز به روز خود را تقویت کنند، گفت: متانت و فرهیختگی و مردم دوستی و تلاش در تشکل ها مشاهده می شود.

باقری، معاون امور تشکل های مردم نهاد استان مرکزی نیز بیان کرد: ۵۷۱ سازمان مردم نهاد دارای مجوز فعالیت در استان وجود دارد که ۱۳۴ موسسه از این تعداد، غیرفعال هستند. ۳۷ درصد مدیران عامل این تشکل ها بانوان و باقی از آقایان هستند.

وی ادامه داد: ۳۸ درصد تشکل ها در امور اجتماعی، ۲۳ درصد در امور خیریه، ۸ درصد امور فرهنگی، ۱۱ درصد امور سلامت، ۶ درصد توانبخشی، ۴ درصد محیط زیست و یک درصد در حوزه حقوق شهروندی فعالیت دارند.

باقری ادامه داد: ۱۵۳ سمن معادل ۳۳ درصد تشکل ها در محدوده استانی، ۲۳۳ سمن معادل ۶۹ درصد در محدوده شهرستانی و ۶ درصد به صورت شعبه و نمایندگی موسسات ملی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۸ درصد تشکل ها پیش از سال ۹۷ و ۲۱ درصد آنها از سال ۹۷ تاکنون تشکیل شده اند و راه اندازی ۲۱ تشکل نیز در دست اقدام است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۵ پروانه فعالیت تشکل صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha