• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401053021963
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد:

تثبیت اشتغال ۶ هزار نفری با افتتاح ۱۴۳ پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت

تثبیت اشتغال ۶ هزار نفری با افتتاح ۱۴۳ پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۴۳ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: این طرح‌ها باعث تثبیت اشتغال ۶۷۸۵ نفر می‌شود.

مهدی جعفری، امروز یکشنبه ۳۰ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون اعتبارات حوزه عمرانی این سازمان ۲۴۲ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در یک ساله اخیر ۵۲۸ پروژه در حوزه آب و خاک، امور عشایر، دامپزشکی، تعاون روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، باغبانی، آبخیزداری، تولیدات دامی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، زراعت، ترویج و شیلات و آبزیان اجرا شده است.

جعفری ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها برای ۸۲۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد و برای ۱۸ هزار ۴۴۴ نفر تثبیت اشتغال شده؛ همچنین برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۵۰۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۶۶ هزار و ۶۵۴ خانوار از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۳ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان افتتاح و یا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، افزود: از این تعداد ۹۲ طرح مربوط به حوزه آب و خاک، ۹ پروژه امور عشایر، یک پروژه اداره دامپزشکی، سه پروژه اداره تعاون روستایی، چهار پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۵ مورد باغبانی، ۱۸ مورد منابع طبیعی و آبخیزداری و یک پروژه مربوط به شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای پروژه‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی در هفته دولت بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: اجرای این طرح‌ها ۱۰۱ نفر اشتغال مستقیم را به همراه داشته و باعث تثبیت اشتغال ۶ هزار و ۷۸۵ نفر و بهره مندی ۱۲ هزار و ۶۴۴ خانوار شده است.

جعفری یادآور شد: این طرح‌ها در حوزه‌هایی از جمله باغبانی، احداث گلخانه، بسته بندی مواد غذایی، اتصال آب با لوله، کارگاه‌های روغن کشی زیتون، مرکز جمع آوری شیر، احداث مزارع، ترمینال ضبط پسته، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، اجرای طرح‌های مقابله با بیابان زایی، اصلاح و تغییر مسیر ایل راه عشایری، مرمت و بهسازی چاه‌ها، خرید پکیج‌های خورشیدی و تانکرهای ثابت خواهد بود.

تثبیت اشتغال ۶ هزار نفری با افتتاح ۱۴۳ پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha