• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401082315615

/سروهای آسمانی قم/۳۵

شهید رضا بهمنی حیدرآبادی؛ ۲۰ ساله ای با آرمانی بزرگ

شهید رضا بهمنی حیدرآبادی؛ ۲۰ ساله ای با آرمانی بزرگ

ایسنا/قم شهیدرضا بهمنی حیدرآبادی در وصیت‌نامه‌اش نوشت: سلام و درود گرم من به رهبر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران که نعمتی است که از سوی خدا به تمام مستضعفین جهان لطف و مرحمت شده است و باید قدر این نعمت بزرگ و دوست داشتنی را دانست و باید از رهنمودهای آن استفاده کامل را کرد.

شهید رضا بهمنی حیدرآبادی در ۳۰ فروردین سال ۱۳۴۱ در شهر مقدس قم و در خانواده‌ای مذهبی و زحمت کش به دنیا آمد.

دوران ابتدایی را در مدرسه محمد ملک لو در خیابان امامزاده ابراهیم سپری کرد و برای دوران راهنمایی وارد مدرسه راهنمایی مهدوی شد سپس تحصیلاتش را در هنرستان صنعتی در خیابان چهار مردان ادامه داد.

در زمان تحصیل در هنرستان به فعالیت و تبلیغ انقلاب اسلامی و پیشبرد انقلاب سهم به سزایی داشت و بعد از پنج ماه از طرف بسیج سپاه به جبهه سوسنگرد اعزام گردید.

پس از گذراندن یک دوره‌ای دوباره به قم بازگشت و به فعالیت و تبلیغ ذکر شده ادامه داد. تا اینکه دوباره در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد شده و مدت بیست روز در قم مشغول انجام وظیفه بود و به طور داوطلب به جبهه‌های جنوب اعزام گردید و مدت سه ماه در جبهه شوش در نبرد شد.

سرانجام شهید رضا بهمنی حیدرآبادی در در دوم فروردین ۱۳۶۱ در جبهه شوش و در عملیات فتح المبین به شهادت رسید و در شیخان قم آرام گرفت.

شهید رضا بهمنی حیدر آبادی در وصیت نامه‌اش آورده است:

بنام خداوند یکتا که خالق تمام موجودات است و همه و همه چیز از اوست و همه به سوی او باز می‌گردیم و این بازگشتن چه خوب است زمانی که به صورت شهادت باشد.

سلام و درود گرم من به رهبر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران که نعمتی است که از سوی خدا به تمام مستضعفین جهان لطف و مرحمت شده است.

باید قدر این نعمت بزرگ و دوست داشتنی را دانست و باید از رهنمودهای آن استفاده کامل را کرد و خدا نکند که این امام بزرگوار از دست ما برود که جهان و امید تمام مستضعفین نومید و در غم فرو خواهد رفت و دوست ندارم که نبودن امام را ببینم که قابل تحمل نیست و خدا از عمر ما بگیرد و به عمر امام بیفزاید و چقدر غمگین و ناراحت می‌شوم وقتی که به این فکر می‌افتم.

 امیدوارم که در این جنگ که بین تمام اسلام با تمام کفراست پیروز و سربلند بدر آییم تا بتوانیم و خشنودی امام را حاصل کنیم که این خشنودی علامت جهانی شدن دین اسلام است.

در نهایت از تمام نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و تمام قوای مسلح و تمام مردمان انقلابی ایران می‌خواهم که ستون پنجم که در داخل کشور مشغول توطئه است شکست دهند و به حرف امام گوش کنند که آنان را همیشه به وحدت می‌خواند و این منافقان خلق که دم از خلق می‌زنند کجایند که ببینند که این رزم آوران چنین با دشمن در ستیزند که دشمن را مات و متحیر و متعجب می‌کنند و همین منافقین هستند که باعث کشته شدن صدها تن از جوانان پاک دل این میهن شده و می‌شوند و باید که با تمام قوا به طور انقلابی با آنان برخورد کرد و در آخر از همه با ایمانان در راه حق می‌خواهم که راه شهیدان را ادامه دهند و از خدا طلب می‌کنم که حکومت اسلامی را به دست مؤمنان در راه حق بر تمام پهنه گیتی استقرار بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha