• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401100402167
  • خبرنگار : 50046

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خبر داد:

احصای ۷۴ فرصت سرمایه گذاری در خراسان شمالی

احصای ۷۴ فرصت سرمایه گذاری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: از یک سال گذشته تاکنون ۷۴ فرصت سرمایه گذاری در این استان احصاء شده است.

به گزارش ایسنا، ناصر فخر موحدی در ویژه برنامه شبکه اترک، اظهار کرد: توسعه استان توسط صنایع امری غیرممکن نیست به طوری که وجود صنایع بزرگ موجب اثربخشی در توسعه و اقتصاد استان شده است.

وی با اشاره به اهمیت صنایع بزرگ در توسعه استان افزود: شکل گیری کارخانه قند، مجموعه پتروشیمی، شرکت سیمان و بعدها کارخانه فولاد اسفراین و لوله گستر، زمینه اشتغال و سرمایه گذاری های جدیدی را پایه گذاری کردند.

وی وجود کارخانه لوله گستر اسفراین را دمیده شدن روح صنعت در این شهرستان دانست و گفت: در این مجموعه ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و اشتغال ایجاد شده آن، پایدار و رو به رشد است.

فخر موحدی مجتمع صنعتی اسفراین و لوله گستر را دارای ظرفیت های بالقوه دانست و افزود: فراهم کردن زیرساخت هایی همچون آب، برق، گاز و زمین موجب شد تا شاهد رشد علمی این منطقه در حوزه دانش بنیان نیز باشیم.

وی به سفر رئیس جمهور به استان نیز اشاره ای داشت و گفت: در سفر رئیس جمهور ۳ تفاهم نامه با شرکت های شستا، آلومینا و اسفراین با محوریت ایمیدرو منعقد شد.

فخر موحدی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور تلاش های بسیاری برای تسریع در توسعه صورت گرفت که نیازمند همت بالای مدیران در اجرای مصوبات هستیم و همچنین از قوه قضاییه نیز جهت حمایت از این پروژه ها  استفاده خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه از یکسال گذشته تاکنون ۷۴ فرصت سرمایه گذاری در استان احصا شده، خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در صنایع پایین دستی شهرستان های بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری شده است.

فخر موحدی افزود: ۴۸ درصد درآمدهای مالیاتی استان در ۹ ماهه امسال از صنایع بزرگ استان بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح پروژه در مجموعه آلومینا جاجرم صورت خواهد گرفت، افزود: هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام نیز توسط خود مجموعه آلومینا صورت گرفته که ذخایر بوکسیت، دلیل شکل گیری آن است.

فخر موحدی به رشد صادرات استان نیز اشاره کرد و گفت: در ۸ ماهه امسال رقم صادرات از صنایع بزرگ استان به سوی صنایع پایین دستی هدایت شده است.

وی افزود: ۱۹۰ میلیارد تومان پرداخت بیمه توسط شرکت های بزرگ تا پایان آبان ماه انجام شده که نشانه رشد ۴۵ درصدی در مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha