• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401102315324
  • خبرنگار : 50214

وزیر جهادکشاورزی ۲۰ هکتار گلخانه و نیروگاه خورشیدی را در مروست کلنگ‌زنی کرد

وزیر جهادکشاورزی ۲۰ هکتار گلخانه و نیروگاه خورشیدی را در مروست کلنگ‌زنی کرد

ایسنا/یزد عملیات اجرایی ۲۰ هکتار گلخانه و نیروگاه خورشیدی «اگری ولتائیک» در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان مروست همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان یزد و با حضور «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

«سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی امروز جمعه ۲۳ دیماه در بدو ورود به شهرستان مروست در یزد با حضور در گلزار شهدای این  شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد و در ادامه این طرح ترکیبی شامل گلخانه و نیروگاه خورشیدی را کلنگ‌زنی کرد.

وزیر جهادکشاورزی در گلزار شهدای مروست طی سخنان کوتاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت، بیان کرد: تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان مهمترین وظیفه تک تک مسئولان و آحاد ملت ایران است.

ساداتی‌نژاد افزود: به واسطه خون شهدا و ایثارگری رزمندگان است که از نعمت آرامش و امنیت در جامعه برخورداریم، یادآوری یاد شهدا مروری است بر بیداری، ولایت‌پذیری، ایثار و استقامت غیورمردان و دلیر زنانی که سرچشمه خون شان لاله‌زار عطر ناب محمدی است.

کلنگ‌زنی طرح ترکیبی گلخانه و نیروگاه خورشیدی آن که با حضور وزیر جهادکشاورزی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار امروز کانگ زنی شد نیز قرار است با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد.

سرمایه گذاری این طرح که در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم آن شامل فنس کشی، تجهیز چاه و استخر انجام شده، توسط شرکت تعاونی سولار نیروی آسیا انجام شده و پیش بینی می‌شود بهره برداری از این طرح، ۱۰ مگاوات برق در ساعت و ۱۴۴۰ تن محصولات گلخانه‌ای تولید و علاوه بر آن ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha