• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102718354
  • خبرنگار : 50161

یک دندانپزشک:

تفاوتی در نوع خمیردندان وجود ندارد

تفاوتی در نوع خمیردندان وجود ندارد

ایسنا/زنجان یک دندانپزشک عنوان کرد: افرادی هستند بدون اینکه دندان خرابی داشته باشند، دندان‌هایشان گز گز می‌کند و به سرد و گرم بودن حساسند این افراد می‌توانند از خمیر دندان ضدحساسیت استفاده کنند.

سارا باقری‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد انواع مسواک و خمیردندان مناسب، گفت: در مورد انتخاب نوع خمیردندان نباید زیاد تحت تأثیر تبلیغات قرار بگیریم خیلی فرق نمی‌کند که ما چه نوع خمیردندانی استفاد می‌کنیم تنها تفاوتی که بین خمیردندان‌های کودکان و بزرگسالان وجود دارد، مقدار فلوراید موجود در آن است.

وی افزود: در مورد خمیردندان کودکان، چون امکان بلعیدن خمیردندان وجود دارد که این کار برایشان مضر است از این رو فلوراید کمتری در خمیردندان کودکان استفاده می‌شود.

این جراح و دندانپزشک تصریح کرد: در کل خمیردندان‌های ضدحساسیت برای کسانی‌که دندان‌های حساسی دارند استفاده می‌شود. افرادی هستند بدون اینکه دندان خرابی داشته باشند، دندان‌هایشان گز گز می‌کند و به سرد و گرم بودن حساس هستند این افراد می‌توانید خمیر دندان ضدحساسیت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: خمیردندان‌هایی که با عنوان سفیدکننده و ضدجرم در بازار وجود دارد این مواد برای فروش بیشتر در همه خمیردندان‌ها استفاده می‌شود؛ پس بهتر است خیلی دنبال خمیردندان‌هایی که به اسم خمیردندان‌های سفیدکننده و ضدجرم هست نرویم به دلیل اینکه مواد ساینده‌ای که درون این خمیردندان‌ها وجود دارد خیلی برای دندان‌ها مفید نیست مگر اینکه برای افرادی که سیگاری هستند و یا به علل خاصی روی دندان آنها رنگ‌گرفتگی وجود دارد به این افراد هم توصیه می‌شود هفته‌ای یک‌بار از این نوع استفاده کنند همچنین می‌توانند از خمیردندان‌های معمولی نیز استفاده کنند، هدف رسیدن فلوراید به دندان است.

باقری‌وند در مورد مسواک مناسب نیز گفت: بهترین مسواک آن است که خیلی راحت پلاک دندان‌ها را برداشته و آن را تمیز کند. از این‌رو توصیه می‌شود مسواک زبر نباشد چون باعث سائیدگی دندان‌ها و لثه خواهد شد.

جراح و دندانپزشک نحوه مسواک زدن را بسیار مهم دانست و افزود: بهتر است مسواک به صورت افقی و شدید استفاده نشود و به صورت زاویه‌دار باشد تا کل سطوح دندان تمیز و هیچ پلاکی روی دندان‌ها باقی نماند زیرا فلوراید از طریق خمیر دندان تامین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha