• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401120302446
  • خبرنگار : 50180

معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:

نمی خواهیم به اجبار دانش آموزان را راهی هنرستان‌ها کنیم

نمی خواهیم به اجبار دانش آموزان را راهی هنرستان‌ها کنیم

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  گفت: نمی‌خواهیم به اجبار دانش آموزان را به سمت تحصیل در هنرستان‌ها سوق دهیم و در پی هدایت تحصیلی صحیح آنها هستیم.

ماشاءالله پروین، امروز (سوم اسفند) در نشست تخصصی با جمعی از مشاوران مدارس کرمانشاه، با اشاره به مشکلات مدارس استان در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: عدم انتخاب رشته صحیح دانش آموزان کلاس نهمی مشکلات زیادی در پی دارد و می تواند دانش آموزان را در معرض آسیب قرار دهد.

پروین افزود: اگرچه انتخاب رشته ایده آل‌هایی دارد و مثلا انتخاب رشته علوم تجربی برای دانش‌آموزان مستعد می‌تواند زمینه ساز ورود به رشته‌های تاپی مثل پزشکی و دندانپزشکی شود، اما همه دانش‌آموزان که قرار نیست پزشک یا دندانپزشک و داروساز شوند.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه چشم و هم چشمی در فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان کار دست خانواده‌ها می‌دهد، گفت: انتظار می رود خانواده‌ها واقع بین بوده و با چشم و هم چشمی در انتخاب رشته، آینده فرزندانشان را در معرض آسیب قرار ندهند.

وی با اشاره به متفاوت بودن استعدادهای دانش آموزان، گفت: اگر دانش آموزان به سمت بالفعل کردن استعدادهای خود هدایت شوند، احتمال موفقیت آنها در زندگی تحصیلی و شغلی بیشتر خواهد شد.

پروین با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید نیمی از دانش‌آموزان به سمت تحصیل در هنرستان‌ها هدایت شوند، گفت: برنامه آموزش و پرورش این نیست که به اجبار دانش آموزان را به سمت تحصیل در هنرستان‌ها سوق دهد، بلکه به دنبال این هستیم که با هدایت تحصیلی صحیح، دانش آموزان در مسیر شکوفایی استعدادها و توانایی های خود قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد دانش‌آموزان کلاس نهمی کرمانشاه در فرآیند انتخاب رشته به سمت تحصیل در رشته‌های نظری می روند، افزود: فقط ۳۰ درصد دانش آموزان کلاس نهمی کرمانشاه به سمت تحصیل در هنرستان‌ها می‌روند.

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  اشاره ای هم به بی علاقگی دانش آموزان کلاس نهمی کرمانشاه به انتخاب رشته ریاضی فیزیک داشت و گفت: هم اکنون کمتر از ۹ درصد دانش‌آموزانی‌که تحصیل در رشته‌های نظری را انتخاب می گ‌کنند، در رشته ریاضی فیزیک مشغول به تحصیل می شوند.

وی تاکید کرد: هم اکنون در برخی از منطقه‌های آموزش و پرورش استان اصلا دانش‌آموز رشته ریاضی فیزیک نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha