• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401121510644
  • خبرنگار : 50037

افتتاح دفتر بنیاد علمی، فرهنگی سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی ۱۸ اسفندماه

افتتاح دفتر بنیاد علمی، فرهنگی سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی ۱۸ اسفندماه

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد از افتتاح دفتر بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی در تاریخ ۱۸ اسفندماه مصادف با سالروز بزرگداشت این بیدارگر مشرق زمین خبر داد.

رضا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با راه اندازی این بنیاد علمی، فرهنگی هر ساله در بودجه کشور برای آن اعتبار لحاظ خواهد شد و با اختصاص ردیف اعتباری، این بنیاد می‌تواند با برنامه های مختلف فرهنگی، نکوداشت‌ها، کارهای پژوهشی در راستای شناساندن و معرفی شخصیت بزرگ سیدجمال گام‌های مؤثرتری بردارد و به عنوان یکی از اتفاقات خوب بزرگداشت سیدجمال تنها به برگزاری یک برنامه سالگرد و کنگره محدود نشود.

وی راه اندازی بنیاد علمی، فرهنگی سیدجمال الدین اسدآبادی را یکی از مطالبات مهم چندین ساله شهروندان اسدآبادی  دانست و افزود: این بنیاد دومین بنیاد فرهنگی، علمی بعد از بنیاد بوعلی‌سینا بوده که در سطح استان همدان در شهرستان اسدآباد شکل گرفته است.

قاسمی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفندماه تصریح کرد: میهمان و سخنران ویژه امسال کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی وزیر میراث فرهنگی خواهد بود ضمن اینکه دو سخنران و میهمان ویژه از جمله موثقی گیلانی نیز پیش بینی شده که البته هنوز قطعی نیست.

وی با بیان اینکه کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور میهمانان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای حضور در این همایش ۶۰۰ نفر میهمان دعوت شده که دعوت نامه ها در حال آماده سازی و ارسال است.

وی برپایی نمایشگاه خوشنویسی از هنرمندان اسدآبادی در حاشیه این کنگره را از دیگر برنامه‌های ۱۸ اسفندماه مصادف با سالروز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی دانست و ادامه داد: از محل سفر ریاست جمهوری به استان همدان پنج میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و احیای محوطه یادمان سیدجمال الدین اسدآبادی تخصیص داده شد که برای اجرای این پروژه دو پلاک ملکی در پیرامون بنای یادبود تملک و تخریب شده و به زودی پیمانکار پروژه کار خود را برای تعمیر و تجهیز فضای داخل و محوطه سازی بنا آغاز خواهد کرد.

قاسمی با بیان اینکه این اقدام ماندگار با پیگیری های مجدانه نماینده اسدآباد در مجلس، استاندار، مدیرکل ارشاد و فرماندار اسدآباد انجام گرفته است، گفت: راه اندازی کتابخانه تخصصی سیدجمال الدین اسدآبادی نیز در برنامه بوده که با تعمیر، تجهیز و محوطه سازی بنای یادبود سیدجمال نسبت به راه اندازی و افتتاح کتابخانه تخصصی سیدجمال در بنای یادبود نیز اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha