• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401121510964
  • خبرنگار : 50037

نماینده اسدآباد در خانه ملت مطرح کرد

پروژه‌های اسدآباد، آوارهای باقیمانده از ۸ تا ۱۵ سال گذشته

پروژه‌های اسدآباد، آوارهای باقیمانده از ۸ تا ۱۵ سال گذشته

ایسنا/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سراغ هر پروژه ای در شهرستان می رویم متأسفانه آوارهای باقیمانده از هشت تا ۱۵ سال پیش را می بینیم.

کیومرث سرمدی‌واله در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیشتر پروژه های عمرانی مختلف چون ورزشی و فرهنگی و پروژه بنیادسیدجمال را مانند شهر شدن پالیز روی کاغذ تصویب و رها کردند و ۱۳ سال خانه هایی که می شد با ۱۰۰ میلیون تومان و حتی کمتر تملک شود و طی ۱۵ سال گذشته شرمنده سیدجمال الدین نباشیم، مجبور شدیم با اختصاص پنج میلیارد نسبت به تملک و بازسازی کار ناتمام اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه بنیاد سیدجمال ۱۳ سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و سپس تا امروز رها شده بود، تصریح کرد: نمی شود فقط شعار بدهیم و در شعارهایمان سیدجمال را چهره بین المللی و باعث افتخار بدانیم و یادمانش مخروبه ای باشد که دل انسان را به درد بیاورد در حالیکه می توانست مسافران، گردشگران و دانشمندانی بسیاری را این بنیاد روانه اسدآباد کند.

سرمدی‌واله ادامه داد: در هر نطقی در مجلس طی این دو سال تأکیدات و تذکرات جدی دادم و با پیگیری و نشست های متعدد با وزیر ارشاد توانستیم با همکاری استاندار همدان در مصوبات سفر رئیس جمهور کار بزرگی را رقم بزنیم و از شش میلیارد بودجه مجتمع های فرهنگی استان، پنج میلیارد آن را به بنای سیدجمال در اسدآباد اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: به وعده سال گذشته خود عمل کردیم و ساماندهی یادمان و فعال شدن بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی به عنوان یکی از مطالبات جدی چندین ساله مردم شهرستان کلید خورده است.

سرمدی‌واله اظهار کرد: متأسفانه از ظرفیت شخصیت سیدجمال استفاده بهینه نشده است بنابراین در کنگره سال گذشته قول دادیم حتماً دو بحث یادمان و بنیاد سیدجمال را پیگیری کرده و به سرانجام برسانیم و با پیگیری انجام شده موفق به دریافت اعتبار ویژه برای پروژه یادمان سیدجمال شدیم.

وی افزود: در حال حاضر برای پروژه یادمان سیدجمال که از سال ها پیش به صورت رها شده باقی مانده بود، دو پلاک ملکی که در طرح قرار داشتند، تملک شده و اصلاحات آن در دست انجام است.

سرمدی‌واله خاطرنشان کرد: قول دیگر سال گذشته ما در رابطه با فعال کردن بنیاد سیدجمال بود که به همین منظور روز گذشته نخستین جلسه این موضوع در استان با حضور امام‌جمعه همدان، استاندار همدان، جمعی از اندیشمندان مرتبط با سیدجمال و معتمدین شهر اسدآباد تشکیل شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی بنیاد سیدجمال کار آن کلید خورده است، یادآور شد: هر دو مسأله ساماندهی یادمان و فعال کردن بنیاد را آغاز کردیم و این فعالیت در حوزه فرهنگی را انجام دادیم ضمن اینکه کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی پنجشنبه هفته جاری در شهرستان اسدآباد همزمان با سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآباد با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد و سخنران و میهمان ویژه این روز وزیر میراث فرهنگی خواهد بود.

سرمدی‌واله بیان کرد: این بنیاد به منظور نشر اندیشه های ناب و فرهنگساز سیدجمال و با هدف توسعه افکار استعمارستیز و استبدادگریز آن بیدارگر کم نظیر می تواند برای جوانان و دانشجویان الگوساز بوده و با اختصاص جایزه سیدجمال به اندیشمندان و سیدجمال پژوهان و در قالب برگزاری نشست های ملی و بین المللی زمینه توسعه فرهنگی استان را فراهم آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha