• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401122316958
  • خبرنگار : 50547

در اجرای طرح ملی ماندگاران صبور

اعضای جهاد دانشگاهی مازندران با مادر شهید رسانه محمد حسن قریب دیدار کردند

اعضای جهاد دانشگاهی مازندران با مادر شهید رسانه محمد حسن قریب دیدار کردند

ایسنا/مازندران با هدف گرامیداشت روز شهید (۲۲ اسفند) و در راستای اجرای طرح ملی ماندگاران صبور، رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی مازندران با خانواده شهید رسانه محمد حسن قریب طزره در شهرستان نکا دیدار کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران امروز در دیدار با مادر شهید خبرنگار ایسنا محمد حسن قریب طزره در نکا با اشاره به مقام والای شهدا و جایگاه رفیعشان در نزد خداوند گفت: روی گشاده، آغوش باز و مهمان نوازی مادر بزرگوار شهید قریب از همه صنوف، اقشار مختلف مردم و مسئولان، نشان دهنده عمق معرفت و شناخت آنها از دلدادگی همگانی به شهدا است.

شافعیان با اشاره به اینکه پیشرفت، توسعه آبادانی و ارائه خدمات به مردم در سایه امنیت ملی را مدیون جانفشانی شهدای عزیز و در ادامه راه آنها، بصیرت و صبر خانواده‌های معظم شهدا هستیم، اظهار کرد: این توفیق الهی همواره نصیب مسئولان و مردم بوده و قدردان آن هستند.

اعضای جهاد دانشگاهی مازندران با مادر شهید رسانه محمد حسن قریب طزره دیدار کردند

"سید زینب تقوی" معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این دیدار که در راستای اجرای طرح ملی ماندگاران صبور و بزرگداشت شهدای جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد گفت: شهید محمد حسن قریب از دانشجویان و خبرنگاران برجسته ایسنا بودند که در حال انجام خدمت در این شغل شریف و در اوج جوانی به مقام والای شهادت نائل آمد.

وی در ادامه افزود: این دیدار به مناسبت گرامیداشت روز شهید با مادر بزرگوار "شهید قریب" انجام شد و آغوش باز، صبر و استقامت ایشان و سایر خانواده‌های معظم شهدا اقتدار و سربلندی را برای ایران اسلامی به همراه داشته است.

تقوی تصریح کرد: ۵ شهید جهاد دانشگاهی از مازندران تقدیم انقلاب اسلامی شده است که ۳ شهید از بابل و دو شهید از شهرستان‌های نکا و نوشهر بوده است.

مادر شهید محمد حسن قریب طزره نیز در این دیدار گفت: قبل از سفر شهید قریب و در هنگام خداحافظی، ایشان احوال خاصی داشتند و آگاه بود و می‌دانست چه سفر عشق و زیبایی را به سوی معبود خود دارد.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مازندران نیز با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت موضوع مهمی است که باید به درستی برای نسل جدید جامعه تبیین شود، اظهار کرد: شهید قریب الگوی دانشجویان است.

امین روحی مله افزود: شهید قریب علاوه بر اینکه دانشجو بودند در عرصه رسانه هم با ایسنا همکاری داشتند و دلیل مهمی بود تا دیدار با خانواده شهید قریب با هماهنگی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهید قریب نام پرافتخاری در عرصه رسانه کشور و مازندران است، گفت: خبرگزاری دانشجویان ایران با وجود شهدای دانشجو و جهاد دانشگاهی مزین است.

قابل ذکر است، شهید محمد حسن قریب طزره در دهم خرداد ماه سال ۱۳۵۷ در شهرستان نکا چشم به جهان گشود.

وی در سال ۱۳۸۱ با کسب رتبه ۳۰ در رشته عکاسی دانشگاه هنر (تهران) به عنوان دانشجو پذیرفته شد.

اعضای جهاد دانشگاهی مازندران با مادر شهید رسانه محمد حسن قریب طزره دیدار کردند

شهید قریب درزمان حیات فعالیت خود در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) را از تیرماه ۱۳۸۲ آغاز کرد. با ثبت تصاویر دیدارهای مقام معظم رهبری با مردم و مسئولان، ثبت محرومیت‌های جامعه و حضور در بم و زرند برای گرفتن تصاویر فجایع زلزله‌ی این دو شهر فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف عکاسی ارتقا داد.

این شههید رسانه‌ای در دوازدهمین جشنواره مطبوعات، رتبه نخست رشته عکاسی خبری گروه نشریات سراسری به دریافت لوح افتخار و تندیس جشنواره موفق شد.

اعضای جهاد دانشگاهی مازندران با مادر شهید رسانه محمد حسن قریب طزره دیدار کردند

ایشان در طی سانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ حامل خبرنگاران در پانزدهم آذرماه سال ۱۳۸۴ همراه با جمعی از اصحاب رسانه که برای پوشش رزمایش نظامی عازم چابهار بود، پس از نقص فنی هواپیما هنگام بازگشت، دچار سانحه شدند و یک روز قبل از ششمین سالگرد تأسیس ایسنا و در ۲۷ سالگی به مقام والای شهادت نائل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha