• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401122719375
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دادگستری اردستان خبر داد؛

افزایش ۲۵ درصدی پرونده دعاوی خانواده در اردستان

افزایش ۲۵ درصدی پرونده دعاوی خانواده در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: پرونده‌های دعاوی خانواده در دادگستری اردستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و بیشترین موضوع پرونده‌های دعوای خانوادگی در شهرستان نفقه، مهریه، جهیزیه و طلاق است.

مهدی طارمی، امروز(شنبه، ۲۷ اسفند) در نشست خبری، اظهار کرد: تعامل با اصحاب رسانه یکی از لزومات حوزه دستگاه قضایی است و از شفافیت در امور و اطلاع رسانی استقبال می‌کنیم. از انتقاد خبرنگاران نسبت به کم‌کاری مدیران حمایت می‌کنیم، اما درخواست داریم انتقادات در کمال احترام و ادب صورت گیرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶۵۱۲ فقره پرونده وارد دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان اردستان شده است که به همین مقدار پرونده خروجی داشتیم. همچنین حدود ۱۴۰۰ پرونده در دادگستری اردستان در جریان رسیدگی قرار دارند.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان، تصریح کرد: شهرستان اردستان با وجود اینکه در حوزه جرائم خشن و سنگین مسئله خاصی ندارد، اما نیاز است تا زنگ خطری را در خصوص افزایش چشم‌گیر پرونده‌های دعاوی خانوادگی به مسئولان مربوطه بدهم. مسئولان فرهنگی اردستان به داد بنیاد خانواده برسند که در اردستان در حال از بین رفتن است.

طارمی با بیان اینکه ماهانه به طور میانگین ۶۰ پرونده با موضوع دعاوی خانواده در دادگستری اردستان تشکیل می‌شود که در سال جاری تاکنون حدود ۶۰۰ پرونده با موضوع دعوای خانواده تشکیل شده است، گفت: پرونده‌های دعاوی خانواده در دادگستری اردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است و بیشترین موضوع پرونده‌های دعوای خانوادگی در شهرستان اردستان را موضوعاتی مانند نفقه، مهریه، جهیزیه، طلاق و... تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع پرونده‌های دعاوی خانواده در اردستان تعداد ۱۸۴ مورد با موضوع طلاق تشکیل شده که ۸۲ مورد آن با عنوان طلاق توافقی ثبت شده است، گفت: بیشترین موضوع پرونده‌های طلاق در دادگستری اردستان مطالبه مهریه، مطالبه نفقه و طلاق به درخواست زوجه است که از دستگاه‌های فرهنگی و حمایتی درخواست داریم برای کاهش این آمار با دلسوزی بیشتری برنامه‌ریزی کنند.

مردم اردستان نسبت به مشکلات مطالبه‌گر نیستند

رئیس دادگستری اردستان تصریح کرد: در حوزه قضایی شهرستان اردستان تعداد ۶۵ نفر مورد عفو رهبر انقلاب قرار گرفتند که پرونده ۴۰ نفر مربوط به اغتشاشات اخیر کشور بود که ۱۰۰ درصد این افراد تحت تأثیر جوسازی‌های فضای مجازی قرار گرفته بودند.

طارمی با اشاره به بیشترین موضوع دیدارهای مردمی که در دادگستری اردستان انجام می‌شود، گفت: شهرستان اردستان اکنون یک سری مدیر خسته و بی‌انگیزه دارد و تا زمانی که این افراد در اردستان مسئولیت داشته باشند نباید انتظار تغییری را در شهرستان داشته باشیم. اگر بخواهیم در سطح شهرستان اتفاقی بیفتد که به نفع مردم باشد باید تغییر مدیران بر اساس شایسته‌سالاری و تخصصی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در شهرستان اردستان وجود دارد مردم نسبت به موضوعات شهرستان مطالبه‌گر نیستند. باید فضایی به وجود بیاید تا مردم از مسئولان شهرستان مطالبه گری جدی داشته باشند و آنها را به عنوان مسئول ضابطه‌مند هدایت کنند و تا زمانی که مردم نسبت به مشکلات شهرستان بی‌تفاوت باشند همین روال ادامه خواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان در خصوص برخورد با اصناف متخلف، گفت: دستگاه قضایی در رده آخر برخورد با متخلفان صنفی قرار دارد و انتظار داریم مجموعه حاکمیت شهرستان نسبت به مشکلاتی که وجود دارد ورود جدی‌تر داشته باشد. خط قرمز دستگاه قضایی شهرستان سلامت مردم است و به طور جدی از دستگاه‌های بازرسی و نظارتی در برخورد با متخلفان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha