باقر صدیقی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: متأسفانه سوانح فراوانی در این مسیر اتفاق میافتد که برخی از آن منجر به فوت هموطنان میشود.
وی در همین خصوص به مسدودی چند ساعته جاده چکنه عبدالهگیو بر اثر واژگونی تریلی دارای محموله ترانزیتی الیاف و کتان نخی در روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این حادثه حدود هشت ساعت جاده چکنه عبدالهگیو مسدود شد.
بخشدار سرولایت اظهار کرد: هرچند با همکاری عوامل پلیس راه و راهداری سرولایت و با استفاده از جرثقیل و ادوات در اختیار، هدایت تردد وسایط نقلیه از طریق شانه خاکی جاده صورت گرفت اما میطلبد در خصوص رفع نقاط حادثهخیز تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی با اشاره به واقع شدن این منطقه در مسیر ترانزیت آسیای میانه عنوان کرد: ارتقاء درجه راه و دوبانده شدن این جاده از مطالبات دیرین و چندین ساله مردم این منطقه است.
بخشدار سرولایت خاطرنشان کرد: اگرچه مکاتبات فراوانی در این خصوص شده اما تاکنون پاسخ مناسبی از سوی دستگاههای ذیربط واصل نشده است.
وی با انتقاد از ناکافی بودن اعتبارهای تخصیص یافته به حوزه راههای مواصلاتی و روستایی این بخش بیان کرد: با توجه به واقع شدن سرولایت در مسیر مواصلاتی آسیای میانه و برخورداری از شرایط خاص کوهستانی، توجه مسئولان حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای به این منطقه کمبرخوردار ضروری و حائز اهمیت است.
صدیقی عنوان کرد: در بخش سرولایت ۵۳ کیلومتر راه جادهای داریم و با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد ترددها در این مسیر مربوط به وسایل سنگین و ترانزیتی است، تصادفات متعددی منجر به مصدومیت و فوت بسیاری در این محور میشود.
وی ارتقاء درجه راه، ارتقاء راهدارخانه به نمایندگی، احداث ساختمان جدید راهدارخانه و انتقال سایت اداری فعلی به مکانی خارج از بافت مسکونی روستای عبدالهگیو، احداث آبروها و ابنیهها در طول مسیر جادههای اصلی و روستایی، روکش آسفالت مسیرهای دسترسی، شانهسازی و علامتگذاری نقاط حادثهخیز، تحویل ۱۷ کیلومتر راه آسفالت شده مسیر بام چکنه که در حال فرسوده شدن و تخریب است و... را از مطالبات بر زمین مانده مردم سرولایت عنوان کرد.
انتهای پیام
نظرات