• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402021106022
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

احیای محور گردشگری خرم‌آباد از قلعه "فلک‌الافلاک" تا "حمام گپ"

احیای محور گردشگری خرم‌آباد از قلعه "فلک‌الافلاک" تا "حمام گپ"

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از احیای محور گردشگری خرم‌آباد از قلعه "فلک‌الافلاک" تا "حمام گپ" خبر داد.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در لرستان چهار همایش ملی با بودجه وزارتخانه به منظور معرفی قابلیت و پتانسیل‌های لرستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: بیش از دو میلیارد تومان اعتبار از وزارتخانه برای ۱۵ روز فروردین ماه تحت عنوان اعتبارات سفر جذب کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: تمام بودجه‌های کلان و رفاهیات ما از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

حسن‌پور در ادامه با بیان اینکه ۱۷ هزار شی قیمتی در قلعه فلک‌الافلاک وجود دارد که پس از ۱۵ سال این اشیاء را در موزه برای بازدید عموم قرار دادیم،  اضافه کرد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم موزه را از بالای قلعه به پایین انتقال دهیم و هنوز این رقم محقق نشده است.

وی در خصوص احیای محور گردشگری در بافت فرسوده شهر خرم‌آباد، گفت: یک محور گردشگری را با همکاری شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد احیا کردیم که این محور از "قلعه‌فلک‌الافلاک" به سمت خانه "آخوندابو" و سپس از درب پشتی "آخوند ابو" خارج و وارد بافت تاریخی "باباطاهر" و سپس وارد سقاخانه و زورخانه قدیم و با طی کردن عرض خیابان فردوسی از درب پایینی وارد حمام " گپ" می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: در این محور گردشگری، گردشگر از درب بالایی حمام گپ خارج می‌شود و به دو سمت یا کاروانسرای "میرزا سیدرضا" می‌رود و یا  به سمت گرداب سنگی، میرملاس و غار قمری هدایت می‌شود.

وی در خصوص تعیین شهردار بافت قدیم، بیان کرد: قرار است شهردار خرم‌آباد، شهردار بافت قدیم را تعیین کند و البته نمی‌تواند از نیروهای میراث فرهنگی انتخاب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha