• جمعه / ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040200705
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دادگستری اردستان:

۴۰۰ پرونده قضایی در اردستان به صلح و سازش ختم شد

۴۰۰ پرونده قضایی در اردستان به صلح و سازش ختم شد

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۴۰۰ فقره پرونده در مجموعه شورای حل اختلاف و شعب دادگستری شهرستان اردستان منجر به صلح و ساز شده است.

مهدی طارمی ظهر امروز(جمعه ۲ تیرماه) در سخنرانی قبل از خطبه.های نمازجمعه اردستان به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: مجموعه دادگستری شهرستان اردستان با همراهی شوراهای حل اختلاف در یک سال گذشته ۱۰ هزار فقره پرونده وارده داشته و به همین تعداد خروجی پرونده بررسی و اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۴۰۰ فقره پرونده در مجموعه شورای حل اختلاف و شعب دادگستری شهرستان اردستان منجر به صلح و ساز شده است، افزود: جرائم توهین، تهدید، رانندگی بدون گواهینمامه، سرقت و موارد مرتبط با مواد مخدر بیشترین آمار پرونده‌های دادگستری اردستان بوده است. 

رئیس دادگستری شهرستان اردستان تصریح کرد: در موضوع پرونده‌های دعاوی بحث خانواده، طلاق، ملک و مطالبه وجه جز بیشترین موضوع این پرونده‌ها است.

طارمی با اشاره به دیدارهای مردمی که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته در دادگستری اردستان انجام شده است، ییان کرد: طی یک سال گذشته مجموعه دادگستری شهرستان بیش از ۱۳۰۰ ملاقات مردمی انجام دادند. همچنین ارائه مشاوره رایگان توسط وکلا به حدود پنج هزار نفر از متقاضیان ارائه شده است.

وی ارائه و دریافت خدمات الکترونیکی را یکی از برنامه‌های شاخص دادگستری اردستان در یک‌سال گذشته عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ مورد ملاقات الکترونیکی با زندانیان و برگزاری جلسات دادرسی ارائه شده است. همچنین ۹۷ درصد ابلاغ‌های دادگستری اردستان توسط سامانه ثنا انجام شده و مراجعه مامورین انتظامی تقریبا به صفر رسیده است.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: در مجموعه دادگستری شهرستان اردستان هرگونه جرم و تخلفی از سوی مسئول و افراد عادی اتفاق بیفتد بدون هیچ‌گونه مماشاتی رسیدگی و برخورد می‌شود. تاکید مجموعه دادگستری شهرستان جلوگیری از تضعیف حقوق بیت‌المال و حق مردم و شهروندان است.

طارمی بیان کرد: از مجموعه شهرداری و شوراهای شهرستان شهرستان و مدیران و کارکنان ادارات انتظار داریم تلاش خود در خدمت رسانی به مردم بیشتر کنند و اگر قولی می‌دهند نهایت تلاش خود را برای اجرای آن انجام دهند. 
.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha