• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402040301189
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نرخ معلولیت استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

نرخ معلولیت استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانیگن کشوری است.

«کریم رهیده» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: نرخ معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳ درصد بوده که از میانگین کشور بالاتر است، در حالی که این نرخ در کشور ۱.۴ درصد است.

وی اظهارکرد: ۲۷ هزار نفر معلول در استان کهگیلویه و بویر احمد تحت پوشش بهزیستی و این استان هستند که ۱۸ هزار نفر از این تعداد مستمری بگیر و مابقی خدمت بگیر می باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳۹ درصد معلولان استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان بویراحمد، ۲۴ درصد مربوط به شهرستان کهگیلویه و ۱۵ درصد نیز مربوط به شهرستان گچساران است.

رهیده تصریح کرد: بیشتر معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد از نوع جسمی حرکتی است. ذهنی، شنوایی و بینایی، اعصاب و روان، صوت و گفتار به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: بیشترین علت معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد تولد و ژنتیک، حوادث جاده ای و سقوط از ارتفاع و سقوط از درخت است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پاییز معمولاً سندرم سقوط از درخت گردو، ارتفاع و درخت در این استان داریم.

رهیده تاکید کرد: معلولیت اعصاب روان در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشور بالاست به اختلاف معناداری دارد.

وی تصریح کرد: ایمنی قبل از کار، فرهنگ سازی، مشاوره ژنتیک، مشاوره روانشناسی، مشاوره قبل از ازدواج و فرزنددار شدن از جمله راهکارهای پیشگیری از معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: دررفتگی مادرزادی لگن در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد و شایع است که این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود.

رهیده بیان کرد: طی سال جاری پنج هزار نفر پشت نوبت مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha