• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041106572
  • خبرنگار : 30147

کلنگ پاسگاه محیط‌بانی هزار مسجد چناران زده شد

کلنگ پاسگاه محیط‌بانی هزار مسجد چناران زده شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست چناران گفت: کلنگ پاسگاه محیط‌بانی هزار مسجد در منطقه حفاظت شده هزار مسجد به زمین زده شد.

علی‌خانی یک‌شنبه ۱۱ تیرماه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: کلنگ ساخت پاسگاه محیط‌بانی هزار مسجد در منطقه حفاظت شده هزار مسجد با حضور مه آبادی فرماندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان شهرستان به زمین زده شد.

وی افزود: به منظور حفظ و حراست از محیط‌زیست و غنای زیستی بالا و منحصر به فرد این منطقه، احداث یک باب پاسگاه محیط‌بانی در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده هزار مسجد و در مجاورت روستای انجیشش و در زمینی به مساحت ۱۲۶۰ متر مربع زیربنا و اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

خانی با بیان اینکه احداث این پاسگاه‌ها در این منطقه، باعث ارتقای ضریب حفاظت از زیستگاه‌ و گونه‌های موجود و ارزشمند در این منطقه است، عنوان کرد: ساخت این پاسگاه، گام مهمی در راستای حفاظت از گونه‌های ارزشمند زیستی و شاخصی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل و بز و انواع پرندگان و گونه‌های ارزشمند دیگر جانوری است.

وی گفت: راه‌اندازی پاسگاه محیط‌بانی هزار مسجد در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده هزار مسجد با توجه به مجاورت با کلان شهر مشهد و همچنین شهرستان‌های چناران و گلبهار نقش مؤثری در حفاظت از منطقه مذکور دارد.

                                                                                              کلنگ پاسگاه محیط‌بانی هزار مسجد چناران زده شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست چناران خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده ارس سیستان یا هزار مسجد با وسعت ۱۱۲ هزار هکتار بین شهرستان‌های چناران، درگز، کلات و مشهد واقع شده است.

وی افزود: منطقه حفاظت شده ارس سیستان از مهم‌ترین زیستگاه گونه‌هایی مانند پلنگ، گربه پالاس، گربه وحشی، کل و بز، قوچ و میش، کبک دری، هما، عقاب طلایی، کرکس کوچک در خراسان رضوی بوده و مهم‌ترین زیستگاه‌های درخت ارس را در خود جای داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha