• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402041509716
  • خبرنگار : 50181

استاندار کرمانشاه:

باید برخی تولیدات کرمانشاه را در سطح ملی و بین‌المللی "برند" کنیم

باید برخی تولیدات کرمانشاه را در سطح ملی و بین‌المللی "برند" کنیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه بر لزوم برند کردن تولیدات استان در ابعاد ملی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: باید در برخی کالاهای مزیت‌دار استان، خوشه و زنجیره ارزش تعریف کنیم.

محمد طیب صحرایی، امروز(۱۵ تیر) در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن، با اشاره به مشکلاتی که در این مراسم از سوی برخی فعالین بخش تولید عنوان شد، گفت: برخی از مشکلات ملی بود و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های ملی آنها را مرتفع کنیم.

وی قطع برق صنایع در فصل تابستان و قطع گاز در فصل زمستان را از جمله این مشکلات برشمرد و تاکید کرد: این پیشنهاد را تقدیم رئیس جمهور کردیم که برق و گاز پنج استانی که انتهای جدول اشتغال کشور هستند، قطع نشود.

استاندار کرمانشاه از پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه و با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس خبر داد.

صحرایی با بیان اینکه برای حل مشکلات درون استانی نیز تلاش‌های ویژه‌ای صورت گرفته، یادآور شد: بنای ما بر این است که به سمت کارهای اجرایی و اثرگذار حرکت کنیم و در این راستا موضوعات ویژه و اولویت‌دار را جمع بندی کرده و بر حل آنها تمرکز خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه به نتیجه رساندن طرح نهضت ملی مسکن و حل مشکلات آن را از جمله این موارد دانست و با بیان اینکه همواره دغدغه حضور بخش خصوصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را داشتم، افزود:  خوشبختانه در جلساتی که برگزار شد توافق اولیه با بخش خصوصی برای قیمت پایه ساخت حاصل شده و اکنون بخش خصوصی با مد نظر قرار دادن سه فاکتور کیفیت، سرعت و قیمت باید پای کار بیاید و همین توقع را نیز از صنایع فعال در حوزه صنعت ساخت و ساز داریم.

صحرایی یکی دیگر از مباحثی که در استان طی چند وقت اخیر مد نظر بوده را ارتباط گیری هدفمند و موثر با خارج از مرزها خصوصا کشور عراق دانست و بازگشایی مرز شوشمی را نمونه‌ای از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه اعلام کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه استقبال از بازگشایی مرز شوشمی مناسب بوده و به تدریج علاوه بر ابعاد تفریحی و گردشگری، مزایای تجاری و اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه تلاش برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی صنایع و شرکت‌های بزرگ استان را نیز از دیگر مباحثی دانست که طی چند وقت اخیر مورد توجه بوده است.

صحرایی با بیان اینکه فرصت‌هایی در استان در اختیار داریم که اگر از آنها استفاده نکنیم از دست خواهد رفت، مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را از مهمترین این فرصت‌ها برشمرد و تاکید کرد: باید در سفرهای آتی فرصت‌های جدید ایجاد کنیم، نه آنکه فرصت‌های گذشته را یادآوری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بر جذب حداکثری اعتبارات این دو سفر متمرکز هستیم که طی شش ماهه گذشته جذب این اعتبارات ۳۰ برابر شده است.

استاندار کرمانشاه برندسازی ملی و بین‌المللی برخی تولیدات و محصولاتی که کرمانشاه در آنها مزیت دارد را نیز موضوع دیگری دانست که مورد تاکید است و گفت: یکی از مهمترین این فرصت‌ها برند اسب کرد است که اگرچه فعالیت در حوزه اسب تا ۵۰ سال قبل یک تفنن بود، اما امروز یک صنعت سودآور است که نباید از آن غافل شویم.

وی گفت: در سایر زمینه‌ها مانند نخود، گیلاس، فرش سنقر، گلیم هرسین و… نیز طرفیت‌های مشابهی داریم که باید هریک از آنها را به یک زنجیره ارزش و خوشه تبدیل کنیم و صنایع استان نیز در این زنجیره نقش داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha