• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402050100386
  • خبرنگار : 50026

رئیس بسیج سازندگی کشور:

۲۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرا می‌شود

۲۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرا می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: امسال ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور در دست اجرا داریم که از جمله این پروژه ها آب شرب روستایی است.

سردار محمد زهرایی،  امروز یکشنبه یکم مرداد در حاشیه یادواره ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی که در شهرستان نهبندان در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال جاری برنامه ای تحت عنوان یادواره شهدای جهادی استانی و یادواره ملی جهادگران آسمانی داریم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه یادواره ملی شهدای جهادگر آسمانی ۱۰ مرداد در شیراز برگزار خواهد شد، بیان کرد: این یادواره مقدمه‌ای برای کنگره ملی شهدای جهاد و خدمت شده که در سال ۱۴۰۳ به صورت ملی برگزار می‌شود.

زهرایی با بیان اینکه طی این مدت محتوا، مطالب، مکتوب و مستندات آماده می‌شود تا به سطح مورد نظر برسد، اظهار کرد: کنگره ملی شهدای جهاد و خدمت را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای ذیربط برگزار می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور به رسالت و ماموریت محرومیت زدایی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور به پایان رسید.

زهرایی با بیان اینکه کار مشترکی بین دستگاه‌های اجرایی، حمایت مجلس شورای اسلامی، دولت، نهادهای مردم پایه و گروه‌های جهادی انجام شد، افزود: امسال ۲۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در دست اجرا داریم که از جمله این پروژه‌ها آب شرب روستایی است که بیش از ۷ هزار روستا انعقاد قرارداد شده است. از اردیبهشت سال گذشته تاکنون ۱۲۰۰ روستا به پایان رسیده که به زودی با حضور مسئولان رونمایی و افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به مسکن محرومان اشاره و بیان کرد: برای مددجویان کمیته امداد بیش از ۱۱ هزار مسکن محرومان احداث شد و امسال نیز همین تعداد در برنامه برای احداث داریم.

زهرایی با بیان اینکه پروژه‌های آبرسانی تحت عنوان از "آبخیز تا جالیز" برای استان‌های خشک و شرقی کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم طرح از "آبخیز تا جالیز" و آسفالت بین مزار از محل قیر رایگان بتواند نیاز مردم را مرتفع و محرومیت را برطرف کند و شاهد توسعه روستاها و ماندگاری مردم در روستا و مهاجرت معکوس باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha