• جمعه / ۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402050603438
  • منبع : نمایندگی کرمان

امام جمعه جیرفت عنوان کرد :

نماز جمعه عاشورایی فرصتی برای تجلیل از بصیرت امام راحل است

نماز جمعه عاشورایی فرصتی برای تجلیل از بصیرت امام راحل است

ایسنا/کرمان امام جمعه جیرفت با اشاره به فرمان حضرت امام مبنی بر اقامه اولین نماز جمعه گفت: اینکه نماز جمعه این هفته با روز عاشورا مصادف است پیامش تجلیل از بصیرت سیاسی و عبادی امام راحل می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم در گفت و گو با ایسنا با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اولین امام جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اینکه حضرت امام با بصیرت اولین امام جمعه را منصوب کردند که پنجم مرداد یادآور اقامه اولین نماز جمعه به امامت ابوذر زمان مرحوم آیت الله طالقانی است که در تاریخ انقلاب ماندگار ‌شده است.

وی همچنین به فلسفه قیام عاشورا که همان اقامه نماز و برپایی قسط و عدل است اشاره کرد و افزود: روز جمعه عاشورایی از دو منظر حائز اهمیت است یکی آنکه طبق روایات روز عاشورا جمعه بوده و دیگر اینکه قیام امام عصر عج الله تعالی نیز در چنین روز اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه جیرفت با تبیین علمی و مذهبی تقارن عاشورا با روز جمعه اظهار  کرد: اینکه امام عصر در روز جمعه و روز عاشورا و در کنار کعبه قیام می کنند بیانگر این است که سه قدرت یاد شده بسیار بزرگ و موثر هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه روز عاشورا را بخاطر قیام امام حسین علیه السلام حائز اهمیت دانست که علاوه بر عزاداری باید به اقامه نماز ظهر عاشورا توجه شود و گفت: اینکه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا آن هم در اوج جنگ نماز را با جماعت اقامه کردند یعنی اقامه نماز اول وقت مورد تاکید  است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم تقارن روز عاشورای امسال را با نماز عبادی و سیاسی جمعه یک ظرفیت مهم دانست و از هیات مذهبی و مردم خواست تا اینکه ضمن شرکت در نماز جمعه در آیین عزاداری نیز حضور داشته باشند زیرا دشمنان از  این تجمعات همواره بیم دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha