• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051307776
  • خبرنگار : 50492

توضیحات جهاد کشاورزی استان درباره متناسب سازی قیمت نان در خراسان رضوی

توضیحات جهاد کشاورزی استان درباره متناسب سازی قیمت نان در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص افزایش قیمت نان در استان و متناسب‌سازی آن با قیمت در سایر استان‌ها، توضیح داد.

غلامرضا قنبری در خصوص دلایل افزایش قیمت نان در خراسان رضوی اظهار کرد: افزایش قیمت در بخش آرد صورت نگرفته و آرد نانوایی‌ها با همان قیمت سابق برای پخت توزیع می‌شود. تنها بخشی از هزینه نانوایی‌ها در قالب اجاره‌بها، خمیرمایه و هزینه‌های کارگری افزایش پیدا کرده که متناسب با آن، افزایش قیمت در نان صورت گرفته است.

وی افزود: در برخی استان‌های کشور مانند خراسان رضوی در سال‌های اخیر افزایش برخی هزینه‌های تولید نان یارانه‌ای در قیمت نهایی لحاظ نشده بود که با اخذ مجوز از سوی این استان‌ها، این قیمت متناسب‌سازی شد؛ موضوعی که وزیر کشور نیز به آن اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: کارگروه آرد و نان استان با هماهنگی وزارت کشور، نرخ نان در خراسان رضوی را با سایر استان‌های بزرگ مانند تهران، فارس و غیره متناسب‌سازی کرد.

قنبری با بیان این‌که قیمت‌های جدید پس از تایید وزارت کشور اعلام شد، عنوان کرد: همچنین یارانه بخشی از آردی که تحویل نانوایی‌ها می‌شود، توسط دولت افزایش پیدا کرده تا این افزایش قیمت در حد کارگر و اجاره‌بهاء باشد. قیمت جدید نان برای همه شهرستان‌های استان بر اساس یک رویه تغییر می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، قنبری خاطرنشان کرد: طرح متناسب‌سازی قیمت نان در بیش‌از ۱۰ استان کشور با هدف تعادل‌بخشی انجام شده است. پیش از این در برخی موارد شاهد کم‌فروشی و تخلفاتی بودیم که با آن مقابله می‌شد، حتی در مواردی جابه‌جایی نان بین تعدادی از استان‌ها نیز اتفاق می‌افتاد که این متناسب‌سازی قیمت علاوه‌بر این‌که از بروز برخی موضوعات این‌چنینی جلوگیری می‌کند، موجب تعادل‌بخشی نیز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha