• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402062414919
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

پاییز پربارانی در خراسان جنوبی خواهیم داشت؟

پاییز پربارانی در خراسان جنوبی خواهیم داشت؟

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای خراسان جنوبی گفت: برای اواسط فصل پاییز تا اواسط زمستان بارش‌های نرمال و بیش از نرمال را برای بخش‌های مختلف استان پیش بینی می‌کنیم. 

جواد نخعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میانگین بارش‌های استان از اول سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ ، مقدار ۷۹.۱ میلی‌متر بوده که این مقدار باران نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته و  حدود ۷۰ درصد از بارش سال آبی (۱۱۳.۴ میلی‌متر)  تامین شده است. 

وی افزود: در این مدت بیشترین بارش استان در قائن با ۱۱۶.۶ میلی‌متر و کمترین هم در نهبندان با ۴۳.۹ میلی‌متر ثبت شده و در بیرجند نیز ۹۷ میلی‌متر بارش ثبت شده است. 

نخعی با بیان اینکه میزان حجم بارش در پاییز و بهار در بیرجند کمتر از نرمال و در زمستان بارش‌ها نرمال گزارش شد، تصریح کرد: بارش‌های نرمال و بیش از نرمال را از نیمه آبان تا نیمه بهمن امسال در استان انتظار داریم. 

وی افزود: براساس پیش بینی فصلی از نیمه آبان تا نیمه آذر به جز طبس در سایر مناطق حدود ۵ تا ۱۰ میلی‌متر باران بیش از نرمال و از نیمه آذر تا نیمه دی در شهرهای قاین ،حاجی آباد، بیرجند و درمیان حدود ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بارش‌ها بیش از نرمال پیش بینی می‌شود. 

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای خراسان جنوبی با بیان این که از نیمه دی تا نیمه بهمن هم تمام استان بارش‌های نرمالی خواهند داشت، افزود: دمای هوا نیز تا آبان حدود یک تا دو درجه در استان بیشتر از نرمال بوده و هوا گرمتر خواهد بود.  

نخعی ادامه داد: به لحاظ دمایی از ۱۵ شهریور تا ۱۵ آبان دما حدود یک تا دو درجه و از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر در شهرهای حاجی آباد و درمیان حدود نیم تا یک درجه بیش از نرمال و بقیه مناطق استان نرمال پیش بینی می‌شود و از نیمه آذر تا نیمه دی دما درحد نرمال و از نیمه دی تا نیمه بهمن نیز حدود نیم تا یک درجه دما در استان بیش از نرمال خواهد بود.    

وی با بیان این که تغییرات شبانه روزی دمای هوا در استان نسبت به شرایط عادی فصل حدود ۳ تا ۵ درجه بیشتر از نرمال است، ادامه داد: در هفته ابتدای مهر تا حدودی دما کاهش می‌یابد ولی باز هم تغییرات شبانه روزی دمای هوا نسبت به شرایط عادی فصل اختلاف حدود ۲ تا ۳ درجه‌ای را نشان می‌دهد که بالاتر از نرمال خواهد بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha