• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402080906835
  • خبرنگار : 50189

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور: 

۲۲۵ روستای جازموریان و رودبارجنوب تا ۲ ماه آینده سنددار می‌شود

۲۲۵ روستای جازموریان و رودبارجنوب تا ۲ ماه آینده سنددار می‌شود

ایسنا/کرمان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ۹ آبان ماه در آستانه سفر رسمی رئیس قوه قضائیه به استان کرمان، مسائل و مشکلات قضائی، اداری و ثبتی شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب را مورد رسیدگی قرار داد.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی بعد از استقبال مسئولان محلی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای این شهرستان‌ها، در بازدید از دادگستری به مسائل مهم قضائی این شهرستان‌ها پرداخت. 

بابایی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب، بعد از شنیدن گزارش فرمانداران، بخشداران و رؤسای ادارات این شهرستان‌ها اظهار کرد: با توجه به زیر ۲۵ هزار نفر بودن جمعیت این شهرستان‌ها، موضوع فاقد سند بودن اراضی و املاک این مناطق باید فورا در کمیسیون‌های قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی جهت تعیین نوع کاربری و صدور اسناد مالکیت مطرح شود. 

 معاون قوه قضائیه در این جلسه با بررسی موانع صدور اسناد روستایی این مناطق دستور داد تمامی روستاهای دارای طرح هادی شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب با تأمین هزینه‌های لازم از سوی سازمان ثبت، ظرف دو ماه آینده تثبیت مالکیت و اسناد آن‌ها با همکاری ادارات کل ثبت و بنیاد مسکن استان صادر شود. 

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد ۷۵ روستا در شهرستان جازموریان و ۱۵۰ روستای دارای طرح هادی در شهرستان رودبار جنوب با برطرف شدن موانع موجود و قول مساعد دستگاه‌های مربوطه با تشکیل کارگروهی، پیگیری و ظرف دو ماه آینده تثبیت مالکیت خواهند شد.
 
بنابراین گزارش، دایر شدن دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و تأسیس نمایندگی ثبت اسناد و املاک در شهرستان تازه تأسیس جازموریان تا ماه آینده، بهره‌بردرای از ساختمان جدید ثبت اسناد و املاک رودبار جنوب تا دهه فجر سال جاری، بررسی و پیگیری ویژه موضوع خشک شدن تالاب جازموریان به عنوان بزرگترین تالاب آب شیرین کشور به علل مختلف بویژه قطع حقابه هلیل‌رود و به تبع آن تولید حدود ۲۵ درصد از ریزگردهای داخلی کشور که علاوه بر تاثیرات منفی بر کشاورزی و دامداری این مناطق به تشدید پدیده قاچاق دامن می‌زند، از دیگر مباحث و مصوبات جلسات شورای اداری شهرستان‌های رودبار جنوب و جازموریان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha