• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402082216420
  • خبرنگار : 50616

۱۵ هکتار از زمین های‌ملی در آمل آزاد شد

۱۵ هکتار از زمین های‌ملی در آمل آزاد شد

ایسنا/مازندران رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از باز پس‌گیری و آزاد شدن حدود ۱۵ هکتار از زمین‌های ملی در ارتفاعات ییلاقی بخش امامزاده عبدالله این شهرستان از متصرفان خبر داد.

علی اصغر اسماعیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: این زمین‌ها در منطقه ییلاقی "روستاهای" خشواش و کپین " بوده که در اجرای حکم قضایی و تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسط مأمورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل و سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله(ع) بازپس گیری وآزاد سازی شد.

وی افزود: متصرفان زمین‌های ملی، غیر قانونی و بدون مجوز به تصرف عدوانی اراضی در چند نقطه از این دو روستا اقدام کرده بودند که با شناسایی این زمین‌ها توسط مأمورین منابع طبیعی با جمع‌آوری آثار تصرف و اعاده وضع به حالت سابق، اراضی ملی از دست متصرفان خارج و به نام دولت بازگردانده شد.

۱۵ هکتار از زمین های‌ملی در آمل آزاد شد

اسماعیل‌زاده درعین حال از مردم و همیاران طبیعت درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، از طریق شماره ۱۵۰۴ مأموان منابع طبیعی اطلاع دهند.

کپه‌کاری مشارکتی در ۴۰۰ هکتار از مراتع آمل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل همچنین از آغاز کپه کاری مشارکتی با بهره‌برداران در سطح ۴۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در دو هفته آینده خبر داد.

۱۵ هکتار از زمین های‌ملی در آمل آزاد شد

به گفته اسماعیل‌زاده، در این طرح به صورت مشارکتی با  بهره‌برداران سامان‌های عرفی عرصه‌های مرتعی بذر مورد نیاز گیاهان مرتعی از جمله فستوکا، بروموس، اسپرس، یونجه و باریجه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، منطقه ساری توزیع و اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در مراتع از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل در راستای حفظ این اراضی است.

۱۵ هکتار از زمین های‌ملی در آمل آزاد شد

شهرستان آمل با حدود ۱۷۰ هزار هکتار مرتع، بیشترین سطح مراتع مازندران را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha