• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402082316703
  • خبرنگار : 50187

معاون استاندار کرمان اعلام کرد

تشریح ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان کرمان در دیدار با سرکنسول چین

تشریح ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان کرمان در دیدار با سرکنسول چین

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به این که کرمان یک استان غنی معدنی است، بیان کرد: این استان در انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر با ۳۰۰ روز آفتابی از یک ظرفیت عظیم برخوردار است.

امیر حسن‌زاده صبح امروز ۲۳ آبان ماه در دیدار با سرکنسول چین در بندرعباس اظهار کرد: ارتباط جمهوری اسلامی ایران و کشور چین در بهترین سطح قرار دارد و هر روز بیشتر می‌شود و در سفر رئیس جمهور ایران به چین این روابط بیشتر هم شده است.

وی افزود: چین و ایران در یک قاره واقع شده‌اند که ظرفیت بسیار خوبی برای ارتباط و تعامل بیشتر دو کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری دارد و یک استان چهار فصل است. ضمن این‌که ۱۰۷ واحد دانشگاهی در استان کرمان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کرمان، یک استان غنی معدنی است، بیان کرد: این استان در انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر با ۳۰۰ روز آفتابی از یک ظرفیت عظیم برخوردار است.

حسن‌زاده با بیان اینکه ۹ اثر میراثی ثبت جهانی در استان کرمان داریم که یک ظرفیت بزرگ گردشگری است، افزود: شرکت‌های خودروسازی چینی در بم فعالیت می‌کنند و چندین هزار نفر در این صنایع شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان آماده سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: ۵۰۰ هکتار زمین برای فعالیت‌های اقتصادی پیش‌بینی شده و شهرک‌های صنعتی جدید در حال احداث است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این که استان کرمان نزدیک بندرعباس، دریا و مرزهای آبی جنوب کشور است، افزود: از این جهت نیز کرمان از موقعیت خوبی برخوردار است و به‌دنبال ارتباط با سایر کشورهای همسایه و توسعه روابط اقتصادی هستیم.

وی گفت: حدود هشت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود که با این ظرفیت می‌توان با احداث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در صادرات این محصولات بسته به نیاز هر کشور، اقدام کرد.

حسن‌زاده با بیان این که سفیر چین چند ماه پیش به استان کرمان سفر کرد و در آن جلسه در مورد ظرفیت‌های گردشگری کرمان صحبت و تفاهم شد، افزود: ظرفیت هتل‌های کرمان و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در حال توسعه است و آماده پذیرش گردشگران چینی هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به رتبه سرمایه‌گذاری استان کرمان در کشور، بیان کرد: با اقدامات انجام شده رتبه فضای کسب و کار استان کرمان افزایش پیدا کرده و از هرگونه سرمایه‌گذاری در استان استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha