• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402111108168
  • خبرنگار : 50189

استاندار اعلام کرد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه با ۱۹.۵ همت در دهه فجر در استان کرمان

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه با ۱۹.۵ همت در دهه فجر در استان کرمان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: در مجموع در بخش دولتی و غیر دولتی ۸۶۸ پروژه با اعتبار حدود ۱۹.۵ همت در دهه فجر در استان کرمان افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند.

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۱۱ بهمن ماه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند اظهار کرد: انتخابات در همه دنیا نماد مردم‌سالاری و شاخص مشروعیت است.

وی ادامه داد: استان کرمان ۱۰ نماینده در ۹ حوزه انتخابیه دارد و براساس تعداد داوطلبان، امسال تقریباً برای هر صندلی ۳۸ نفر به رقابت می‌پردازند و در همه حوزه‌ها رقابت وجود دارد.

استاندار کرمان از وجود ۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: از ۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی، ۹۶۰ مورد آن سیار است که ۹۲ شعبه در مناطق صعب العبور است.

وی با بیان این مطلب که بیشترین شعب اخذ رأی در کرمان و کمترین در شهر گنبکی شهرستان ریگان است، اظهار کرد: مقدمات اجرای انتخابات را انجام داده‌ایم و یکی از سه مانور انتخاباتی برگزار شده است.

فداکار با بیان این مطلب که تبلیغات در قانون جدید تغییراتی یافته که تراز تبلیغات بالاتر می‌رود، در ادامه برگزاری انتخابات پرشور و سالم را از اهداف دولت برشمرد و تصریح کرد: هر کس رأی بیاورد مورد اعتماد و قبول همگان خواهد بود و به رای و نظر مردم احترام می‌گذاریم.

وی در ادامه از پروژه‌های دهه فجر سخن به میان آورد و اظهار کرد: در این ایام اهداف و آرمان‌های انقلاب بازخوانی می‌شود و دستاوردهای سالانه نظام به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

بالاترین مقام دولت در استان کرمان با اشاره به ارتقاء رتبه کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری استان تصریح کرد: نرخ رشد اقتصاد کشور بعد از ۱۰ سال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در راستای شفافیت، اسامی بدهکاران بانکی اعلام شده و همچنین نسخه نویسی الکترونیکی از اتفاقات مهم و خوبی است که در کشور رخ داده است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که پوشش بیمه ناباروری به حدود ۹۰ درصد رسیده، در ادامه گفت: در بخش دولتی حدود ۳۴ همت پروژه در بخش‌های مختلف داریم که برخی از این پروژه‌ها بعد از دهه فجر افتتاح می‌شوند.

فداکار بیان کرد: در بخش دولتی ۵۹۴ پروژه با اعتبار حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است و کلنگ ۱۹۳ پروژه با اعتبار حدود ۵۱۰۰ میلیارد تومان به زمین زده خواهد شد.

استاندار کرمان بیان کرد: امسال ۱۷۹ فضای آموزشی با ۱۰۵۲ کلاس در استان افتتاح شده و به طوری میانگین روزانه تقریباً سه کلاس افتتاح شده است.

وی اظهار کرد: تعهد اشتغال امسال استان ۴۶ هزار نفر بوده که تاکنون ۱۰۵ درصد آن تحقق یافته است.

فداکار در ادامه از ظرفیت ذخایر زغال‌سنگ کرمان سخن به میان آورد و گفت: به دلیل اینکه نوسازی و سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام نشده، لذا تولیدات از لحاظ کمیت و کیفیت افت پیدا کرد.

فداکار افزود:عالی ترین مقام دولت در استان کرمان از تصویب موضوع جابجایی شرکت معدن زغالسنگ از صندوق بازنشستگی فولاد به صدر تأمین با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات استان خبر داد و اظهار کرد: فرایند نقل و انتقال تا عید نوروز به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: فولاد بردسیر از سال گذشته با چالشی روبرو شده بود که با پیگیری یک ساله و اقدامات انجام شده، این شرکت تحویل گهرزمین شد و از حدود ۲۰ روز قبل کار خود را مجدداً آغاز کرده و طبق گزارشات واصله از بیکاری بیش از ۶۰۰ کارگر جلوگیری شد.

فداکار با تبیین اقدامات استان در راستای تربیت نیروی ماهر در ادامه بیان کرد: معادن در استان فعال شده‌اند و در سه چهار سال آینده جنوب استان در حوزه صنعت و معدن حرف برای گفتن خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به بارش‌های کم در استان و احتمال وجود مشکلات آبی در سال آینده تصریح کرد: پروژه‌های آبی در حال اجرا هستند و فقط تامین مالی آنها باید رصد شود.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که با اقدامات در حال انجام، ظرفیت گردشگری استان افزایش می یابد، عنوان کرد: در حوزه گردشگری ظرفیت خوبی داریم و تعدادی از پروژه‌های گردشگری راه‌اندازی شده یا به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به افتتاحیه‌های مسکن در سطح استان در دهه فجر و بعد از این ایام ادامه داد: حدود ۱۰ هزار قطعه زمین تا عید نوروز به واجدین شرایط واگذار خواهیم کرد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات آبی استان گفت: اخیراً عملیات حفر ۲۰ حلقه چاه را برای احتیاط آغاز کردیم و همچنین اکنون به سازمان آبفا و شرکت آب منطقه‌ای توصیه کردیم که تمهیداتی برای کمبودها داشته باشند.

استاندار کرمان افزود: تصمیماتی برای پیشرفت سریع‌تر پروژه‌های آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اتخاذ شد و احتیاط‌هایی انجام دادیم اما متاسفانه میزان کم بارشی‌های امسال نگرانی‌های ما را بیشتر از پیش کرده است.

فداکار با اشاره به سازگاری با کم آبی افزود: سازگاری با کم‌آبی یک قانون است لذا قرارگاهی در خصوص نگرانی از کم آبی تشکیل شد و تصمیم براین شد تا کار سرعت بیشتری بگیرد ضمن این که اعتباراتی در اختیار وزارتخانه است که باید از آن استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: ورزشگاه باشگاه رفسنجان آماده شده و احتمالاً دو ورزشگاه در شهرهای شهربابک و کرمان تا هفته دولت سال آینده آماده افتتاح خواهند بود.

استاندار کرمان در ادامه افزود: در حوزه پست فوق توزیع برق و گاز اقداماتی در استان در حال انجام است و اگر خط ۱۱ گاز به استان کرمان بیاید پروژه‌های توسعه‌ای استان اجرا خواهد شد.

فداکار در ادامه بیان کرد: در جاده‌های استان عقب افتادگی‌های زیادی داریم و چهار یا پنج جاده پرحادثه و خطرناک داریم که آمار تلفات استان را بالا می‌برد؛ مدتی مشکلات قانونی در حوزه قیر وجود داشت که اکنون برطرف و آسفالت جاده‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به حمله تروریستی ۱۳ دی ماه عنوان کرد: چند خانواده داریم که در این حادثه چند شهید داده‌اند.

فداکار بیان کرد: دشمن سرمایه‌گذاری زیادی کرده و با شهید حاج قاسم سلیمانی مشکل دارد و دنبال انتقام گیری هستند و همه آنچه که در استان به ذهن می‌رسید انجام دادیم؛ ضمن اینکه تلخی این حادثه برای همیشه باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha