• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۴:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402122013875
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان

وجود مطالبه‌گران و فعالان رسانه‌ای، مسئولان را نسبت به عملکردشان پاسخگو می‌کند

وجود مطالبه‌گران و فعالان رسانه‌ای، مسئولان را نسبت به عملکردشان پاسخگو می‌کند

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان معتقد است که وجود مطالبه‌گران و فعالان رسانه‌ای باعث می‌شود مسئولان نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ۱۹ اسفندماه در سفر به شهرستان شاهرود در نشست با جمعی از مطالبه‌گران و فعالان رسانه‌ای این شهرستان ضمن تاکید بر لزوم توجه به دغدغه‌های فعالان رسانه ای اظهار کرد: در وهله اول باید از شما عزیزان به جهت طرح صریح و بدون تعارف مطالبات، دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها قدردانی کنم. 

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری برگزاری پرشور انتخابات ۱۱ اسفند در استان سمنان، به پیروزی آیت‌الله میرباقری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: آیت‌الله میرباقری از سرمایه‌های ارزشمند استان سمنان و شهرستان شاهرود هستند و حضور ایشان در مجلس خبرگان رهبری قطعا برای استان دارای برکات فراوانی خواهد بود. 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مطالبه‌گران باید سطح مطالبات خود را ارتقا دهند، اظهار کرد: هرچند طرح مشکلات و دغدغه‌های محلی حق مطالبه‌گران و فعالان رسانه‌ای است اما نباید افق دید شما به این موضوعات محدود شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه پیگیری مشکلات شهرستان شاهرود توسط نماینده ولی فقیه در استان گفت: در موارد متعددی در خصوص مشکلات مطالبه‌گران شاهرود و سایر شهرستان‌ها به مسئولان استان نظیر استاندار، دادستان و فرمانداران تذکراتی داده شده و دغدغه‌های مطالبه‌گران و فعالان رسانه‌ای به آنها منتقل شده است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با بیان اینکه خواسته‌های مطالبه‌گران در سطوح ملی نیز دنبال می‌شود، افزود: مطالبات و نگرانی‌های مطالبه‌گران و فعالان رسانه‌ای شهرستان شاهرود پیگیری خواهد شد و آن‌را دنبال و اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

امام جمعه سمنان ادامه داد: بسیاری از مشکلات و مسائل مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان پیگیری شده، هرچند ممکن است این اشکال به دفتر وارد باشد که چرا در خصوص آنها، اطلاع‌رسانی مناسبی صورت نگرفته است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری ظرفیت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری شهرستان شاهرود گفت: مطالبه‌گران اجازه ندهند دایره دغدغه‌های آنان به برخی مسائل محدود شود! 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه وجود روحیه مطالبه‌گری در بین افراد جامعه به پاسخگو شدن مسئولان منجر می‌شود تصریح کرد: وجود مطالبه‌گران و فعالان رسانه‌ای در استان سمنان، دست‌کم این فایده را دارد که مسئولان نسبت به عملکرد خود دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند چرا که احساس می‌کنند زیر ذره بین مطالبه‌گران قرار دارند! 

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر غنای فرهنگی شهرستان شاهرود بویژه در حوزه ایثار و شهادت گفت: اینکه باید برای معرفی بیشتر سرداران و شهدای شهرستان‌های شاهرود و میامی اقدامات بیشتری انجام شود حرف درستی است. 

وی با تاکید بر اولویت‌بندی مسائل و مشکلات توسط مطالبه‌گران گفت: رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای باید اولویت‌ها را به درستی تشخیص دهند و مسائل ملی و استانی را اهمّ و مهم کنند. 

امام جمعه سمنان با اشاره به فرصت‌های باقی‌مانده ماه شعبان المعظم اظهار کرد: باید خود را مهیای بهره‌مندی از برکات ماه مبارک رمضان کنیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر رعایت «امانت‌داری» در مطالبه‌گری و کنشگری اجتماعی گفت: مطالبه‌گری یک رسالت مهم اجتماعی است که اگر با موازین اخلاقی همراه باشد مفید و موثر خواهد بود. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: مطابق آیات قرآن کریم در امر مطالبه‌گری نباید افراد یا آبروی آنان هدف قرار گیرد، بلکه باید رفتار غلط و نادرست مورد نقد قرار داشته باشد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مطالبه‌گران در کنشگری اجتماعی باید به دنبال اصلاح سیستم‌ها و ساختارها باشند اظهار کرد: اگر شهرداری، میراث فرهنگی، قوه قضائیه یا سایر نهادها در جایی دچار مشکل هستند باید ویژگی‌های مذموم آنها نظیر تبعیض، ظلم و بی‌عدالتی مورد نقد و اصلاح قرار گیرد چراکه باید با نفسِ بدی و زشتی مبارزه کرد!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha