• پنجشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403010200622
  • خبرنگار : 71299

استاندار ایلام:

افق استان ایلام در حوزه صنایع دستی روشن و امیدبخش است

افق استان ایلام در حوزه صنایع دستی روشن و امیدبخش است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: صنعتگران صنایع دستی در ۳۲ رشته، تاریخ و هویت استان را به کشور و دنیا معرفی می‌کنند که باید از آن‌ها حمایت شود. 

 «حسن بهرام‌نیا»  امروز پنجشنبه ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در مراسم افتتاح نمایشگاه نوروزی عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی و سوغات استان اظهار کرد: از تاریخ ۲۲ اسفندماه تا ۲۷ اسفندماه سال۱۴۰۱، ۵ هزار و ۵۴۸ گردشگر در استان اقامت داشتند که این آمار در سال ۱۴۰۲ در مقطع زمانی ذکر شده به ۱۱ هزار و ۵۸۵ گردشگر رسیده است که این مقایسه، رشد ۵۲ درصدی گردشگران را نشان می‌دهد.

استاندار ایلام با قدردانی از صنعت‌گران استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای حمایت و پشتیبانی از صنعتگران استان، خاطرنشان کرد: ۳۳ رشته صنایع‌ دستی گویای هنرنمایی صنعتگران استان است  که از هر پنجه این صنعت‌گران هنر می‌بارد و تاریخ و هویت استان و هنر و هنرنمایی مردم استان را در سطح کشور معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده، اشاره کرد و گفت: هر قدر ما به عنوان کارگزاران دولت و خدمت‌گذاران مردم حمایت خود را از صنعت‌گران بیشتر کنیم به‌طور قطع تولیدات نیز بیشتر می شود و این افزایش تولیدات نیز حرکت در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در همه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی، گفت: استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که با مشارکت مردم و حمایت و پشتیبانی مسئولان، این ظرفیت‌ها بالفعل خواهد شد. 

استاندار ایلام افق پیش‌روی استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی را بسیار امیدبخش و مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: سال گذشته استان ایلام، استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.  

وی اضافه کرد: توجه به بحث صنایع‌ دستی و گردشگری، اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه را به دنبال دارد و در سفره مردم تأثیر خود را نشان خواهد داد.

استاندار ایلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی استان در برپایی نمایشگاه‌ها، اقامت‌گاه‌ها و آماده‌سازی بوم‌گردی‌ها قدردانی کرد و ضمن تاکید بر نظارت‌ها، خواستار تقویت فضای مفرح و پرنشاط برای همشهریان و مهمانان نوروزی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha