• دوشنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011305618
  • خبرنگار : 50093

نماینده منتخب مردم مشهد:

موضوع زیارت باید در موضوعات سیاستی کشور اولویت پیدا کند

موضوع زیارت باید در موضوعات سیاستی کشور اولویت پیدا کند

ایسنا/خراسان رضوی نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین محل اثرگذاری بر عامه مردم جریان زیارت است، از همین رو این موضوع باید در اسناد سیاستی و در بحث‌های بودجه‌ای کشور نیز اولویت پیدا کند.

میثم ظهوریان ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت قرارگاه ستاد خدمات سفر در ایام نوروز اظهار کرد: ماهیت ساختارهای قرارگاهی هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف است. مجموعه‌هایی در خراسان رضوی داریم که هر کدام یکی از نیازهای زائران را پاسخ می‌دهند. نفس و ماهیت قرارگاه خدمات سفر به خصوص در ایام خاص که کارها به لحاظ حجم و کمیت افزایش پیدا می‌کند، مربوط به هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: در واقع قرارگاه خدمات سفر کمک می‌کند تا خدمات با کیفیت بهتری در خدمت زائر قرار بگیرد. نفس خدمت به مردم، کمک به رفاه مردم و مسافران یک توفیق است که در شهری مانند مشهد که ماهیت زیارتی دارد و عمده سفرها نیز ماهیت زیارتی دارند، توفیق مضاعفی نیز محسوب می‌شود.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه زیارت در تصمیمات و بودجه‌های ملی کشور تصریح کرد: زیارت عمومی‌ترین و مردمی‌ترین جریان فرهنگی در کشور است؛ جریان فرهنگی که با بخش عمده‌ای از مردم ارتباط دارد، حتی افرادی که به لحاظ تشرع در بخش‌هایی نقص داشته باشند باز هم در فضای زیارت امام رضا(ع) و زیارت ائمه(ع) حضور دارند.

ظهوریان اضافه کرد: بهترین محل اثرگذاری بر عامه مردم جریان زیارت است، اما علی‌رغم این میزان از اهمیت، انعکاس این قضیه در لایحه هفتم توسعه دیده نشده است.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که در لایحه‌های بعدی باید این دغدغه انعکاس پیدا کند؛ به عنوان مثال در ساختار اداری استانداری خراسان رضوی یک معاونت ویژه زیارت تعریف شده که در استان‌های دیگر چنین معاونت متناظری وجود ندارد. این موضوع باید در اسناد سیاستی و در بحث‌های بودجه‌ای کشور نیز اولویت پیدا کند.

ظهوریان افزود: برای پروژه‌های مرتبط با زیارت در مشهد باید بودجه‌ای ویژه اختصاص پیدا کند. یکی از این پروژه‌ها، پروژه‌های حمل‌ونقلی است. در خراسان رضوی ۲ تا ۳ کلان پروژه مانند مسیر حرم تا حرم و راه‌آهن سریع‌السیر مشهد به تهران وجود دارد. همچنین در سایر وسایل حمل‌ونقل ریلی و هوایی، شهرهای زیارتی مانند مشهد باید در اولویت پیشرفت قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha