• جمعه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403013117875
  • خبرنگار : 50405

علم‌الهدی: هدف اصلی «وعده صادق» معرفی معنای دقیق قدرت به جریان‌های استکباری بود

علم‌الهدی: هدف اصلی «وعده صادق» معرفی معنای دقیق قدرت به جریان‌های استکباری بود

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: هدف اصلی این عملیات، معرفی معنای دقیق قدرت به آن دسته از جریان‌های استکباری بود که تا پیش از این، در شناخت پهنه اقتدار نظام و این ملت دچار اشتباه بودند. حتی می‌توان گفت خود اسرائیل هم خیلی مهم نبود بلکه هدف اصلی قدرت های استکباری غربی بود تا بدانند اگر قرار بر عملیات نظامی ایران باشد، هیچ پایگاه، موضع یا حتی فرزند نامشروعی از آن ها در منطقه و جهان روی امنیت را نخواهد دید.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز، ۳۱ فروردین در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین و روز ارتش به تشریح دستاوردهای غرورآفرین عملیات وعده صادق پرداخت و اظهار کرد: افتخارات حماسه‌آفرین نیروهای مسلح در ارائه قدرت و توانمندی ملت ایران و سرکوب قدرت‌های مستکبر، بیش از همه در عملیات فتح‌آفرین اخیر نمایان شد؛ یعنی جایی که مواضع رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن منفور این ملت، ذلیل و منهدم شد.

وی با اشاره به اشتباهات محاسباتی برخی رسانه ها در واکاوی ابعاد عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: باید هدف اصلی و دقیق این عملیات را مورد بررسی و شناخت قرار داد تا سردرگمی و خطای محاسباتی برخی رسانه‌ها، افکار عمومی را گمراه نکند. سه خطایی هم که در تحلیل صورت می‌گیرد، مربوط به سنجش توفیق یا عدم توفیق عملیات بر مبنای تحمیل تلفات انسانی، تخریب و تحمیل ویرانی یا درصد اصابت موشک‎هاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه این همه قدرت ما نبود، عنوان کرد: اینکه ۳۰۰ موشک و پهپاد در یک لحظه با این سرعت و قدرت، فضای آسمان فلسطین اشغالی را دربر بگیرد، برای آن‌ها خیلی مهیب و چشمگیر بود، اما بنا بر تأکید سردار سرافراز سپاه اسلام، سردار حاجی‌زاده، ما هنوز از خرمشهر، سجیل، حاج قاسم، خیبرشکن و هایپرسونیک‌هایمان استفاده نکردیم که اگر می‌کردیم، هرکدامشان برای نابودی بخشی از اراضی اشغالی کافی بود.

عقب‌نشینی آمریکا، سند استیصال غرب است

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق، آمریکا را از حمایت آشکار صهیونیست‌ها پشیمان کرد، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل اعلام کرده بود که اگر اسرائیل وجود نداشت، باز هم ایالات متحده برای حفظ مصالح خود در این منطقه ناچار بود یک اسرائیل به وجود بیاورد. علاوه بر این، آن آقا در یک سخنرانی رسمی دیگر تأکید کرده بود که حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است. یک جای دیگر هم گفته بود اگر جنگ ایران و اسرائیل آغاز شود، ما از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنیم. اما پس از عملیات وعده صادق، آقای بایدن در کمال وقاحت بیان کرد که حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل نظامی نیست و منحصر در حمایت دیپلماتیک و سایبری است.

وی اضافه کرد: چه شده که آمریکا وحشت کرده و تأکید می‌کند که حمایت نظامی ندارد؟ آن‌ها اینطور می‌گویند تا وجهه و هیمنه آن‌ها زیر سوال نرود و بتوانند بگویند قدرت‌نمایی ایران با درهم کوبیدن قدرت نظامی آمریکا همراه نبوده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: بعد از عملیات وعده صادق بود که سیاستمداران دنیا و تحلیلگران عالم همه اذعان کردند که ایران گذشته با ایران امروز تفاوت دارد. این دستاورد اصلی عملیات وعده صادق بود که به دنیا نشان داد نظم جدیدی درحال شکل‌گیری است و در این نظام جدید، ایران اسلامی در مقام یک ابرقدرت کنش‌گری دارد.

علم‌الهدی مقابله با دین را دلیل اصلی دشمنی جهان استکبار با ملت ایران دانست و اظهار کرد: حقیقت این است که اینها در اصل با اسلام دشمن هستند؛ اسلامی که ایران و فلسطین دارند و اگر ما در مقابل دشمن با قدرت جلو رفتیم اما در درون جامعه خودمان سستی کردیم تا منکرات شرعی بر ما حاکم شود، در برابر عملیات اصلی و تخریبی دشمن ناکام بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر ما توانستیم اسلام را در کشورمان کامل کنیم، آن زمان است که فتوحات و پیروزی‎هایمان در مقابل مستکبران عالم ارزش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha