• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022316664
  • خبرنگار : 50403

استاندار آذربایجان شرقی:

اندیشه‎‌های رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های دنیا غوغا به پا کرده است

اندیشه‎‌های رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های دنیا غوغا به پا کرده است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز شاهد هستیم که اندیشه‎‌های رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های دنیا غوغا به پا کرده است.

مالک رحمتی روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در آئین آغاز به کار ششمین اجلاسیه‌ی کنگره‌ی بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که اندیشه‎‌های رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های دنیا غوغا به پا کرده است و اگر زمانی به اندیشه‌های ایشان در ایران، کشورهای اسلامی و جبهه‌ی مقاومت لبیک گفته می‌شد، اکنون حتی در قلب آمریکا و اروپا نیز به این اندیشه‌ها لبیک گفته می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب برگرفته از آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» امروز با عملیات وعده‌ی صادق در دنیا معنا پیدا می‌کند و امروز نظام فکری ایشان در همه‌ی ابعاد سیاست داخلی، خارجی، فرهنگ، خانواده و اجتماع که بر پایه‌ی قرآن پایه‌ریزی شده امروز به برکت این اندیشه‌ی قرآنی است که نیروهای مسلح ما کاری کرده‌اند که برجان همه‌ی دشمنان ما ترس افتاده است و همه‌ی دنیا بر قدرت ما اعتراف می‌کنند.

وی ضمن قدردانی بابت برگزاری این کنگره ابراز امیدواری کرد که با معرفی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب به جامعه خصوصا جوانان، نسخه‌ی نجات‌بخش نشات گرفته از قرآن به دنیا معرفی شود که زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.

ما وظیفه داریم در دانشگاه‌ها براساس آرمان‌های رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب حرکت کنیم

رئیس دانشگاه تبریز نیز اظهار کرد: دانشگاه تبریز مفتخر است که به‌عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران نامیده می‌شود؛ به‌طوریکه شهیدان غلامی و میرزایی در جریان مبارزات علیه رژیم طاغوت در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ و ۲۲ دانشجوی دانشکده‌ی فنی نیز در ۲۷ دی سال ۱۳۶۵ توسط رژیم صدام به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمدند.

صفر نصراله‌زاده ادامه داد: ما اندیشه‌های والا و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در تمامی عرصه‌های زندگی اجتماعی و فردی خود می‌بینیم و آثار، نوشته‌ها و سخنرانی‌های ایشان برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره حلال مشکلات و در شتاب و سرعت آموزش عالی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری راهبر، پیشران و پیشبرنده بوده افزود: ایشان ده‌ها سال از دانشگاه‌ها جلو هستند و فرمایشات معظم له به لحاظ عملی و نظری در آموزش عالی راهگشای همه‌ی ما است و هر پیشرفت علمی در سایه‌ی راهبری‌های ایشان می‌باشد.

نصراله‌زاده با اشاره به اینکه دیدگاه‌ امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سلطه‌ی علمی، متفاوت از نگاه غربی‌ها است، یادآور شد: امام خمینی(ره) معتقد بودند هدف غربی‌ها از پیشرفت علمی برای تسلط بر دنیا است ولی هدف ما از دستیابی به قدرت علمی جهت نجات بشریت  است. لذا امام خمینی(ره) با این دیدگاه، دانشگاه‌ها را کارخانه‌ی انسان‌سازی می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم در دانشگاه‌ها براساس آرمان‌های رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب حرکت کنیم که یکی از این موارد، تزکیه‌ی نفس است که دانشگاه‌ها در کنار کارهای پژوهشی و علمی تزکیه‌‍ نفس را نیز سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، نصراله‌زاده در ادامه افزود: اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و کاربست آموزه‌های قرآنی در حکمرانی جامعه‌ی اسلامی از موضوعات مهمی است که جا دارد همایش‌های مختلفی در این خصوص برگزار شود و ما در دانشگاه تبریز با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی می‌توانیم با برقراری ارتباطات بیشتر با دانشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی عالمیه در شناخت و معرفی بیشتر اندیشه‌های امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha