• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95031710670
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

اگر این نشانه‌ها را دارید به روانشناس مراجعه کنید

اگر این نشانه‌ها را دارید به روانشناس مراجعه کنید

ایسنا/آذربایجان شرقی یک روانشناس نسبت به بروز برخی نشانه‌های فردی هشدار داد و گفت: افسردگی نشانه‌هایی دارد که یک فرد می تواند با تشخیص به موقع نسبت به درمان این بیماری اقدام کند.

یک روانشناس نسبت به بروز برخی نشانه‌های فردی هشدار داد و گفت: افسردگی نشانه‌هایی دارد که یک فرد می تواند با تشخیص به موقع نسبت به درمان این بیماری اقدام کند.

دکتر حسن صبوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، در خصوص نشانه‌های بیماری افسردگی اظهار کرد: نشانه‌های افسردگی در چهار دسته نشانه‌های جسمی، انگیزشی، عاطفی و شناختی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:  افسردگی می‌تواند به دلایل روحی باشد مثلا ناامیدی‌ها و دلسردی‌هایی که در زندگی با آنها مواجه می‌شویم و یا اینکه به علت مشکل جسمی و یا فیزیکی که تازگی به آن دچار شده‌اید .

وی خاطرنشان کرد: مشکلات خواب و اشتها، خستگی مداوم و بروز مشکلاتی در رفتار جنسی یک فرد از جمله نشانه‌های بیماری افسردگی است که باید جدی گرفته شود.

وی از دست دادن انگیزه کافی برای انجام فعالیت‌های زندگی را از نشانه‌های انگیزشی بیماری افسردگی خواند و گفت: اینکه فرد میل به پیشرفت در زندگی را از دست بدهد و فعالیت‌هایی که قبلا برای او جنبه تفریح و سرگرمی داشتند دیگر معنایی برای وی ندارند، نشانه‌ی خوبی نیست.

وی با بیان اینکه احساس غم و اندوه طولانی مدت، خشم و عصبانیت‌های بی‌مورد نیز از نشانه‌های عاطفی بیماری افسردگی است، یادآور شد: ممکن است فرد دید منفی نسبت به آینده پیدا کند، با مرور وقایع گذشته خود، فقط افکار منفی به وی دست دهد، حتی ممکن است افکار منفی در خصوص وضعیت فعلی خود داشته باشد، چنین مواردی نیز از نشانه‌های شناختی این بیماری هستند.

صبوری اضافه کرد: در اغلب موارد بروز افسردگی با پیدایش حس درماندگی در فرد رابطه دارد، زمانی که فردی احساس می‌کند مدیریت زندگی از دستش خارج شده و برنامه‌ای نیز برای بهداشت روانی خود نداشته باشد، در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مشکلات اقتصادی و معیشتی افراد در بروز بیماری افسردگی گفت: بیکاری با خودش افسردگی به همراه می‌آورد. وضعیت اجتماعی با احوال افراد رابطه تنگاتنگی دارد و فرد از مشکلات اجتماعی تاثیر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال فرد نقش زیادی در جلوگیری از بروز افسردگی دارد، گفت: اکثر مشکلات زناشویی یک علت شایع دارند و آن عدم تامین مالی خانواده است، باید وضعیت اقتصادی جامعه رو‌ به راه باشد چرا که در آن صورت  می‌توان انتظار داشت  برنامه‌های فرهنگی در خصوص افزایش سطح سواد بهداشت روانی در پیشگیری از بیماری افسردگی نتیجه بخش باشند.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha