• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 95072716027
  • منبع : نمایندگی گلستان

پیش‌بینی افزایش تبادلات تجاری بین گلستان و آستاراخان

پیش‌بینی افزایش تبادلات تجاری بین گلستان و آستاراخان

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت مسائل اقتصادی در مراودات جهانی، اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که سال 2009 بین معاون استاندار گلستان و مسولان آستاراخان روسیه منعقد شده، پیش بینی همکاری در زمینه تبادل اطلاعات، آموزش، تحقیقات، شیلات و گردشگری شده است و امیدواریم این ارتباطات در آینده گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، محمود ربیعی در دیدار با کنستانتین آلکسه یف سرکنسول فدراسیون روسیه در استان های شمالی و اردبیل و آذربایجان شرقی، با اشاره به روابط تاریخی و ارتباطات قدرتمند دو کشور، تصریح کرد: با توجه به توسعه زیر ساخت ها در استان گلستان طی سال های اخیر شامل کریدور ریلی و فرودگاه های گرگان و کلاله، ظرفیت های خوبی برای افزایش روابط وجود دارد.

وی با بیان مشترکات دو کشور گفت: دریای خزر همچون پلی در راستای تجارت و همکاری است که می تواند موجب رونق و توسعه روابط شود.

همچنین در این دیدار سرکنسول روسیه در استان‌های شمالی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به همکاری های دو کشور در بُعد سیاسی، اظهار کرد: باید همکاری ها در زمینه اقتصادی و تجاری نیز افزایش یابد و با توجه به ظرفیت های دو کشور این تعاملات گسترش پیدا کند.

کنستانتین آلکسه یف با بیان دلایل سفر خود به استان گلستان، گفت: ما می خواهیم شما فهرستی از کالاها و خدمات خود ارائه کنید و در مقابل ما نیز فهرست کالا ها و خدمات خود را عرضه کنیم و زمینه های تعامل متقابل مشخص شود. شیوه های تجارت سنتی پاسخگوی تعاملات اقتصادی نیست و باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مراودات تجاری دو کشور را افزایش دهیم.

استان گلستان دارای کریدور های ریلی، دریایی، هوایی است و می تواند با توجه به پتانسل ها و البته بازارهای هدف روسیه، ظرفیت سرمایه گذاری مشترک را با تعاملات افزایش دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha