• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96042715857
  • منبع : نمایندگی کرمان

سفر وزیر بهداشت به رفسنجان به‌زودی

سفر وزیر بهداشت به رفسنجان به‌زودی

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: هفته گذشته در ملاقاتی که با وزیر بهداشت داشتم وی قول مساعد داد که به‌زودی به رفسنجان سفر کنند و امیدواریم در این سفر اعتباری را برای تسریع در تکمیل بیمارستان تخصصی زنان و زایمان امام‌ حسین(ع) اخذ کنیم.

به گزارش ایسنا، «حمید ملانوری» صبح امروز 27 تیر ماه در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوع‌های آماری و اطلاعاتی هر منطقه‌ای ثبت وقایع است و اهمیت زیادی دارد، چون هر نوع برنامه‌ریزی که برای سازمان‌ها و اداره‌های مختلف انجام دهیم، پایه و اساس آن آمار انسانی است.

وی افزود: وجود اطلاعات و آمار دقیق برای همه فعالیت‌هایی که دولت قصد دارد، انجام دهد، مهم است که باید در آن دقت لازم صورت گیرد، اما متأسفانه هنوز به آن سطح نرسیدیم که در حوزه اطلاعات، آمار دقیق داشته باشیم و در سرشماری‌ها ممکن است درصدی از آمارها غلط ارائه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان با بیان این‌که در شهرستان رفسنجان جدای از جمعیتی که داریم، میزبان بیش از 60 هزار تبعه افغانستانی هستیم، یادآور شد: در زایشگاه نیک نفس حجم فراوانی از مراجعان را این اتباع دارند و البته امکانات برای زنان این اتباع فراهم شده تا زایمان طبیعی رایگان انجام دهند که در شهرستانهای اطراف این میزان مراجعه وجود ندارد.

ملانوری خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت در کاهش هزینه‌ها مؤثر بود، از همین‌رو مراجعه مردم افزایش چشمگیری یافت، اما امکانات به سرعت افزایش نمی‌یابد و به‌تدریج در حال رشد است، تقاضاها در عرضه خدمات مشکل جدیدتری به وجود می‌آورد که این مهم هم باید در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: کار احداث بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در رفسنجان در حال انجام است و امیدواریم در یک سال آینده بهره‌برداری شود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: هفته گذشته در ملاقاتی که با وزیر بهداشت داشتم وی قول مساعد داد که به‌زودی به رفسنجان سفر کنند و امیدواریم در این سفر اعتباری را برای تسریع در تکمیل بیمارستان تخصصی زنان و زایمان امام‌ حسین(ع) اخذ کنیم.

ملانوری به ساخت بیمارستان تخصصی چشم پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان تخصصی چشم پزشکی را در موقوفات مرحوم شفیعی با مشارکت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حال ساخت است.

وی با بیان این‌که به زمان زیادی برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز داریم، افزود: کسانی که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان کار می‌کنند با مدیریت جهادی کار می‌کنند، چون پوشش دادن این حجم از مراجعان بسیار دشوار است.

فرماندار رفسنجان هم‌چنین با تأکید بر این‌که بخشداران بکوشند ثبت وقایع حیاتی به روز باشد، یادآور شد: شمار مأموران ثبت احوال باید بیشتر شود ضمن این‌که دهیاران باید هم‌یار ثبت احوال شوند و اختیاری به آن‌ها در این زمینه داده شود تا حجم کار در این زمینه تقسیم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha