• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96110200879
  • منبع : نمایندگی یزد

گلایه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از یک طرفه بودن نظام بانکی

گلایه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از یک طرفه بودن نظام بانکی

ایسنا/یزد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر این که نظام بانکی ما یک طرفه است، اظهار کرد: با توجه به این که در شرایط حاضر، سرمایه‌گذاران با موانع زیادی روبرو هستند، آیا نگاه تسهیل‌گری در این زمینه وجود دارد؟

به گزارش ایسنا،  «محمدحسین ریاحی» در جلسه مرکز پایش اشتغال و بیکاری استان که با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف اجرایی برگزار شد، افزود: نظام بانکی باید روش‌هایی را ایجاد کند تا سرمایه‌گذار را جذب کند.

وی افزود: اکنون بسیاری از کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به دلیل معوقات بانکی پلمپ شده‌اند، بنابراین باید راهی برای استفاده از این بنگاه‌ها وجود داشته باشد .

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی بااستعدادی در استان یزد داریم، اظهار کرد: مشکل موجود در این زمینه نداشتن مهارت این افراد است چرا که تجربه محیط کار واقعی را ندارند .

ریاحی با اشاره به این که ضرورت دارد تا فارغ‌التحصیلان، مهارتی شوند، تاکید کرد: کارورزی راهی موثر و فرصتی مناسب در این زمینه است چرا که کارورزی پیوند بین دانشگاه و محیط کار است .

وی دیگر مشکلات موجود را فرآیندهای اداری طولانی دانست و تصریح کرد: ما باید نظام تسهیل‌گری را ایجاد کرده و قوانین را پایش کنیم .

این مسئول با تاکید بر این که ما نسبت به جامعه مسئول هستیم، افزود: برای این که تسهیل‌گر باشیم و این فرآیند اداری پیچیدگی نداشته باشد، باید نظام مجوز دادن در دستگاه‌ها مورد پایش قرار گیرد .

وی شناخت فرصت های کاری را از ضروریات دانست و گفت: دادن مجوز بدون بررسی فرصت و نیاز جامعه یکی از مسائل نادرستی است که متاسفانه شاهد آن هستیم بنابراین متولیان دستگاه‌ها باید این موارد را آنالیز کرده و با توجه به ظرفیت‌های جامعه نیازسنجی کنند .

ریاحی با اشاره به پیوند بین صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند ظرفیتها را بشناسد و بر مبنای آن برنامه‌ریزی کند .

وی اظهار کرد: باید هر دستگاهی به پایش اشتغال و بیکاری بپردازد و نتیجه را به کارگروه اشتغال استان ارائه کند .

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همچنین پیشنهاد کرد: جهت ارائه راهکارهایی مناسب برای رونق و توسعه کسب و کار، نظام بانکداری برای اقتصاد تعاونی باید شکل تعاونی به فرد بگیرد .

معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان در استان

«فریبا آیت اللهی» مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: در آذرماه 96 در اولین جلسه تیم اقتصادی استان مصوب شد که دستگاه‌های اقتصادی استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با زمینه اشتغال تحصیل‌کرده‌ها و زنان با توجه به مزیت‌های استان فراهم شود .

وی بیان کرد: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان تحصیل‌کرده یک معضل جدی در استان است .

 وی با اشاره به این که 18 هزار و 500 شغل براساس نظر خود دستگاه های اجرایی به آنها اعلام شد، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از این دستگاه‌ها این تعهد عملی نشده است .

آیت‌اللهی در پایان نیز از دستگاه اجرایی صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا گزارشی از تسهیلات رونق تولید را جهت تثبیت اشتغال در جلسه آینده و سایر دستگاه‌ها نیز گزارشی از سامانه رصد ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha