• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 96110804362
  • منبع : نمایندگی گلستان

آخرین وضعیت مجموعه سوارکاری گنبدکاووس پس از واگذاری

آخرین وضعیت مجموعه سوارکاری گنبدکاووس پس از واگذاری

ایسنا/گلستان پس از گذشت بیش از یکسال از واگذاری مدیریت مجموعه های سوارکاری گلستان به استان، اثرات این کار در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس چگونه بوده است؟

مجموعه سوارکاری گنبدکاووس در شرق استان گلستان در فصول مختلف سال محل برگزاری مسابقات کورس اسب دوانی است. این مجموعه در سال 1340 پایه گذاری و در سال 1352 بنای آن ساخته شد. این مجموعه دارای 120 هکتار زمین کشاورزی، پارکینگ، فضای سبز، استخر شنا، پیست اسبدوانی به مساحت تقریبی 30 هکتار، سوئیت، ویلا، جایگاه مسابقات و اصطبل زمستانه و تابستانه است.

از آبان ماه سال گذشته بر اساس تفاهم نامه ای که بین فدراسیون سوارکاری و اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان منعقد شد، مدیریت مجموعه های سوارکاری استان که به مدت 20 سال در اختیار فدراسیون بود، به گلستان واگذار شد. این موضوع خواسته جدی مالکان، مربیان، چابکسواران، دوستداران این ورزش و همچنین تمامی مسئولین ارشد استان بود که با تلاش فراوان محقق شد.

مهران مشرقی مسئول عمرانی مجموعه سوارکاری گنبد کاووس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعالیت های یک ساله گذشته در این مجموعه، اظهار کرد: بر اثر طوفان های شدیدی که در گذشته آمده بود بخش هایی از سقف مجموعه تخریب شده بود که این بخش ها هم در قسمت بیرونی و هم در قسمت تماشاگران قوطی کشی شد.

وی افزود: دیواره های بیرونی مجموعه کاملاً رنگ آمیزی شده است. قسمت پیش بینی و کامپیوترها نیز قفسه بندی شدند.

مسئول عمرانی مجموعه سوارکاری گنبد کاووس یکی از مشکلات عمده این مجموعه را ترافیک سنگین بعد از اتمام مسابقات عنوان کرد و گفت: سالهای قبل حداقل 3 ساعت طول می کشید که ترافیک خروجی مجموعه شکسته شود ولی با جاده ای که به سمت شهرک فرهنگیان گشوده شد در عرض نیم ساعت مجموعه خالی می‌شود. تیرهای چراغ برقی مستهلک شده بود، تعمیر شد و در قسمت هایی نیز تیر چراغ برق نصب شد.

وی ادامه داد: در گذشته مربیان در تابستان نمی‌توانستند از کولر استفاده کنند، حتی برای استفاده از پمپ آب نیز دچار مشکل بودند اما از وقتی برای آنها تیرهای چراغ برق نصب شده، این مشکل برطرف شده است.

مسئول عمرانی مجموعه سوارکاری گنبد کاووس با اشاره به اینکه مربیان در زمان هایی که کورس برگزار می شود در این محل زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: در این مکان هزینه برق و آب برای مربیان و مالکان رایگان است.

مشرقی با بیان اینکه در یک سال گذشته در زمینه فضای سبز نیز کارهای خوبی صورت گرفته است، گفت: درخت هایی که از درون خشک شده بودند بریده شده و حدود ده برابر آنها درختکاری شده و جایگزین شدند.

وی بیان کرد: قسمتهای از زهکشی و موکتی که زیر ماسه پیست قرار دارد طی استفاده‌ای که در سالهای گذشته شده، از بین رفته که در آینده برنامه ریزی شده اصلاح شود.

مشرقی خاطرنشان کرد: پنج شنبه هر هفته حدود 3 تا 7 هزار نفر و در روزهای جمعه که کورس های بهتری برگزار می شود بین 5 تا 6 هزار نفر برای دیدن مسابقات در این محل حاضر می‌شوند.


ناصر بارانی، مسئول کمیته ضد دوپینگ اسبدوانی گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: محل نمونه گیری تست دوپینگ در گذشته هیچ حفاظ و دیواری نداشت و در هنگام وزش باد و باران بخصوص در فصل زمستان وضعیت سختی داشتیم. همچنین سرویس بهداشتی و نمازخانه در این محل وجود نداشت که همه آنها الان ساخته شده است.

وی افزود: جایگاه نمونه گیری از اسبها از دو جایگاه به سه جایگاه افزایش یافته که کار ما را سرعت بخشیده است.


مسئول کمیته ضد دوپینگ اسبدوانی گنبد کاووس در خصوص فرآیند نمونه گیری تست دوپینگ، گفت: تنها از اسب های اول و دوم تست دوپینگ گرفته می‌شود و در صورت صلاحدید از اسب سوم هم نمونه دوپینگ گرفته می شود.

بارانی بیان کرد: اولویت اول با نمونه گیری ادرار از اسب  است و اسب هایی که مشکل ادرار داشته باشند از آنها نمونه خون می گیریم. برای هر اسب کد اولیه بر اساس مشخصات انفرادی ثبت می شود. این کد اولیه در ادامه تبدیل به کد 12 رقمی شده و تنها این کد 12 رقمی بر روی بسته بندی مشخص می شود.

وی با تاکید بر اینکه مشخصات این کد تنها در اختیار ما و هیئت اجرایی است، افزود: نتیجه آزمایش تنها بر اساس کد 12 رقمی می آید و اسم و یا مشخصات دیگر را بر اساس کد 12 رقمی که در اختیار داریم مشخص می کنیم.


مسئول کمیته ضد دوپینگ اسبدوانی گنبد کاووس با بیان اینکه نمونه ها بدون ارتباط با فدراسیون و یا جای دیگری به صورت مستقیم به استرالیا ارسال می شود، تصریح کرد: زمانی که جواب آزمایشگاه از استرالیا ایمیل شد، با حضور یک نفر از نماینده مربیان و دامپزشک میدان، پاکت کد ها راه باز می کنیم.

بارانی خاطرنشان کرد: از هر اسب دو نمونه داریم که یک نمونه شاهد و یک نمونه ارسالی است. اگر مالک معترض باشد برای بار دوم نمونه شاهد را ارسال می کنیم.

 

نوربردی توسلی، رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس نیز می گوید: پایه جوایزی که در پاییز سال 94 پرداخت می شد 3 میلیون و 400 هزار تومان بود که این مبلغ به 6 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است که رشد حدود 98 درصدی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که طی این مدت یکساله صورت گرفت شن ریزی محل رفت و آمد مربیان بود که در گذشته وضعیت بسیار بدی داشت و همواره در این منطقه شاهد گل و لای بودیم. قراردادی با صدا و سیمای استان منعقد شده تا تمامی کورس های روز جمعه به صورت زنده از شبکه استانی پخش شود که این کار از هفته گذشته آغاز شد.


وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی که انجام خواهیم داد به دنبال این هستیم که از مسابقات به صورت زنده از شبکه ورزش نیز پخش شود. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته کورس های گنبد کاووس تا 25 اسفند ماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha