• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97040603244
  • منبع : نمایندگی کرمان

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خواستار شد:

بازنگری در فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

بازنگری در فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بایستی بازنگری در آنچه به کار گرفته، انجام دهد و نسبت به عملکرد خود یک نگاه جدیدی داشته باشد تا ببیند کدام اقداماتشان موثر و چه راهکارهایی وجود دارد که تاکنون استفاده نکرده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، حجت‌الاسلام والمسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" پیش از ظهر امروز ششم تیرماه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، مواد مخدر را یکی از چالش‌های جوامع دانست و گفت: افرادی که برای دفاع از انسانیت و همنوعان خود، تلاش می کنند این مصیبت و مشکل جدی را از جامع را رفع یا کاهش دهند، قابل ستایش هستند.

وی عنوان کرد: طبیعت آدمی به‌گونه‌ای است که گرایش به یکسری مسیرها به صورت طبیعی در ذاتش گنجانده شده است و اگر کسی بخواهد با این طبیعت مبارزه کند نیاز به علم، ابزار، تخصص، همت فرد و افکار جامع نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: فردی که از درون کنترل شود در هر محیطی قرار گیرد یک نیروی درونی خود نگهدار به او اجازه ورود به هر کاری را نمی‌دهد، دیانت تمام تلاشش در این است که افراد سلامت و صلابت خود را حفظ کند که این بهترین حالت است.

وی بر لزوم اینکه افراد باید خود تصمیم مبارزه با موارد منفی را بگیرند، تاکید کرد و افزود: معمولا جریانات منفی از کم آغاز می‌شود و به مرور افزایش می‌یابد که در مواد مخدر شاهد این موضوع هستیم، به‌گونه‌ای که فرد از سیگار و قلیان آغاز می‌کند و سپس به اعتیاد به مواد مخدر روی می‌آورند، لذا اگر از گام اول جلوی آن را می‌گرفتیم، جلوی بسیاری از مصیبت‌ها نیز امروز گرفته می‌شد.

حجت‌الاسلام علیدادی با بیان اینکه بخشی از مبارزه با هر پدیده ای، به موضوع شناخت دادن بر می گردد و عنوان کرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر بسیاری تلاش می‌کنند و جامعه شرمنده برخی خانواده‌هایی است که جوانان خود را در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بایستی بازنگری در آنچه به کار گرفته، انجام دهد و نسبت به عملکرد خود یک نگاه جدیدی داشته باشد تا ببیند کدام اقداماتشان موثر و چه راهکارهایی وجود دارد که تاکنون استفاده نکرده است.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: دشمنان با استفاده از مواد مخدر به دنبال این هستند که نسل جوانان ما هیچ‌گاه توان مبارزه یا حتی صدا نداشته باشد و از نظر فرهنگی نیز به این مهم دستیابند و همچنین یک دشمن در درون انسان است(هوای نفس) این میل‌ها و شهوات به این راحتی مهار نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای مبارزه از همه ظرفیتمان استفاده نکرده ایم اظهار کرد: می‌توانیم از توان گروه‌های مرجع همچون رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، علوم پزشکی و ... برای بسیج کردن افکار عمومی استفاده کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha