• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97052714102
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد:

فاز 3 آزاد راه شرق اصفهان در انتظار امضای تفاهم‌نامه

فاز 3 آزاد راه شرق اصفهان در انتظار امضای تفاهم‌نامه

ایسنا/اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشنهاد تبدیل سه بزرگراه استان به آزادراه و دریافت عوارض، گفت: برای قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران و هم‌چنین شهرداری اصفهان هستیم و با امضای تفاهمنامه‌ها، در شهریور ماه قرارداد نهایی امضا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا امیرخانی درخصوص پروژه‌های در حال احداث و بهره‌برداری حوزه راه اصفهان به عنوان یکی از استان‌های مهم در حوزه ترانزیت کالا و مسافر تا مرداد ماه، اظهار کرد: کنار گذر شرق اصفهان به عنوان یک پروژه آزادراهی به طول ۹۳ کیلومتر در سه قطعه طراحی شده که قطعات اول و دوم با توجه به حضور سرمایه‌گذار و انتخاب پیمانکار در حال انجام بوده و ۶۴ کیلومتر از این پروژه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی اعلام شده قرار است تا پایان شهریور ۹۷، قطعه یک کنار گذر شرق به بهره‌برداری می‌رسید و قطعه دوم نیز تا پایان سال جاری یا نهایتا خرداد سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود که علت این تاخیر ممکن است در بحث تامین سوخت  ماشین‌آلات و قیر باشد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان به طول 30 کیلومتر، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی اصفهان در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران و هم‌چنین شهرداری اصفهان است و با امضای تفاهمنامه‌ها، در شهریور ماه قرارداد امضا خواهد شد.

وی در خصوص آزادراه کنار گذر غرب اصفهان، گفت: طول این آزادراه حدود ۱۲۵ کیلومتر است که ۱۱۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و برای ساخت ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده در حال عقد قرارداد با سرمایه‌گذار هستیم.

امیرخانی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود ۱۴۴ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است، افزود: از این میزان ۱۱۰ کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته که بالای ۶۰ درصد از مجموع کل پروژه است.

وی تاکید کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۸۰ کیلومتر این پروژه تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و طبق هدف‌گذاری صورت گرفته تا دهه فجر امسال مجموع ۱۴۴ کیلومتر افتتاح و قابل بهره‌برداری است، هم‌چنین در این پروژه بزرگراهی بخشی از راه‌های اصلی به بزرگراه تبدیل خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشنهاد تبدیل سه بزرگراه استان به آزادراه و دریافت عوارض، گفت: محور نخست اردستان-نائین-یزد به طول ۱۲۰ کیلومتر است که پیشنهاد شده از بزرگراه به آزادراه تبدیل وضعیت داشته باشد، هم‌چنین محور دیگر اصفهان-دلیجان- سلفچگان به طول ۲۲۲ کیلومتر و دیگر محور مدنظر برای تبدیل به آزادراه محور نائین- اصفهان به طول ۱۴۰ کیلومتر است.

وی تاکید کرد: در این خصوص فراخوان لازم به منظور جذب سرمایه‌گذار در حال انجام است تا با جذب سرمایه‌گذار و انتخاب پیمانکاران با انجام طرح‌های مطالعاتی این پروژه‌ها وارد مرحله عملیاتی شود.

امیرخانی درخصوص احداث و بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح در استان اصفهان، اظهار کرد: ۱۱ تقاطع غیرهمسطح در استان در حال احداث است. در این خصوص براساس‌هدف‌گذاری انجام شده قرار است تا پایان سال جاری این تعداد به بهره‌برداری رسیده و قابل استفاده باشد.

وی در خصوص پروژه بندر خشک اصفهان، گفت: اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با توجه به اهمیت وجود بنادر خشک و اینکه مرکز این استان از لحاظ حمل بار در رتبه نخست و حمل مسافر در در رتبه سوم قرار دارد توجه ویژه‌ای روی این موضوع دارد، دو نقطه در نائین و شهرستان اصفهان برای ایجاد بندر خشک معرفی شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: با برپایی جلسات متعدد در این زمینه در استانداری اصفهان قرار است با جمع‌بندی‌های به عمل آمده یکی از این دو محل به عنوان نخستین بندر خشک استان معرفی شود. 

وی تاکید کرد: ایجاد بندر خشک کمک زیادی به رفع مشکلات ترافیکی کشور و استان کرده و می‌تواند اصفهان را به عنوان معین تهران تبدیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha