• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97062512827
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

موافقت با ایجاد و تبدیل تأسیسات گردشگری در خراسان‌رضوی

موافقت با ایجاد و تبدیل تأسیسات گردشگری در خراسان‌رضوی

ایسنا/خراسان رضوی ایجاد و تبدیل تأسیسات گردشگری در خراسان‌ رضوی مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری این اداره کل، با بیان این مطلب اظهار کرد: در نود‌وچهارمین جلسه کمیسیون موافقت اصولی تاسیسات گردشگری استان، درخواست ایجاد و تبدیل 16 مورد تاسیسات گردشگری مطرح و با آن موافقت شد. 

وی افزود: 8 مورد از این تأسیسات گردشگری را واحدهای اقامتی مهمان‌پذیر در مشهد مقدس به خود اختصاص داده‌اند که جزو واحدهای اقامتی ارزان‌قیمت و متناسب با توان عمده بازارهای هدف گردشگری مشهد است. 

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با بیان این‌که 50 درصد این تاسیسات با هدف تمرکز‌زدایی از مرکز استان در شهرستان‌های خراسان‌رضوی قرار دارند، ادامه داد: همچنین بقیه تاسیسات مورد تایید قرار گرفته، شامل مجتمع‌های گردشگری، محوطه‌های گردشگری و سفره‌خانه سنتی است که در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، درگز و فیروزه قرار دارند. 

دیناری تصریح کرد: این تاسیسات گردشگری علاوه بر ارائه خدمات به زائران و گردشگران، دارای ماهیت گذران اوقات‌ فراغت و سرگرمی نیز برای گردشگران هستند و به تعبیری جاذبه گردشگری انسان‌ساخت نیز به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این قبیل تأسیسات در مرکز استان که مرکز ثقل بیش از 20 میلیون گردشگر ورودی و محل اقامت بیش از سه میلیون نفر شهروند است، نیز توسعه یابد تا شاهد تعادل و توازنی منطقی در حجم، تعداد و نوع سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری مشهد مقدس باشیم.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی عنوان کرد: براساس پیش بینی انجام شده، این پروژه‌ها حدود 400 نفر اشتعال زایی خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha