• دوشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 97070905300
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست اعلام کرد:

اضافه شدن بیش از 44 هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست چهارمحال و بختیاری

اضافه شدن بیش از 44 هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اصلاح مرز در مناطق حفاظت شده موجب کاهش سطح مناطق حفاظت شده استان نشد، گفت: کمتر از 10 هزار هکتار از مناطق اصلاح مرز شدند و پناهگاه حیات‌وحش «شیرستان» در شهرستان کوهرنگ با 44 هزار و 546 هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اضافه شد.

به گزارش ایسنا، شهرام احمدی 9 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، امسال با اصلاح مرز در مناطق حفاظت شده استان بسیاری از تعارضات در مناطق تحت مدیریت کاهش یافت.
وی افزود: اصلاح مرز مناطق حفاظت شده استان موجب افزایش مشارکت عمومی در حفظ محیط زیست شد.
احمدی ادامه داد: حدود 30 شهر و روستای استان به طور کامل یا قسمت عمده آن‌ها در مناطق حفاظت شده استان واقع بودند که خوشبختانه امسال با چندین مرحله کار کارشناسی و مکاتبات و پیگیری‌ها اصلاح مرز به صورت کاملا فنی و کارشناسی انجام شد.
وی با بیان اینکه این اصلاح موجب کاهش سطح مناطق حفاظت شده استان نشد، ادامه داد: کمتر از 10 هزار هکتار از مناطق اصلاح مرز شدند و پناهگاه حیات‌وحش «شیرستان» در شهرستان کوهرنگ با 44 هزار و 546 هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اضافه شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: امسال تالاب چغاخور با مساحت 2500 هکتار و منطقه خداآفرین با 52 هزار و 272 هکتار مجددا به مدت پنج سال به عنوان منطقه شکار ممنوع در نظر گرفته شدند که این مناطق قابلیت تبدیل به مناطق تحت مدیریت را دارند.
وی در ادامه به حرکت خودجوش مردم روستای شیرمرد شهرستان لردگان در راستای مخالفت با شکار اشاره و تصریح کرد: شکارچیان این روستا با تحویل اسلحه‌های خود به معتمدین روستا و یا شکستن‌ آن‌ها سوگند یاد کردند که دیگر اقدام به شکار نکنند و این حرکت می‌تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شود.
احمدی با اشاره به  تالاب‌های استان، تاکید کرد: با همکاری پارک علم و فناوری مطالعات نیاز زیست‌‍محیطی آب تالاب‌های چغاخور و گندمان انجام شده تا حق‌آبه زیست محیطی مصوب شده برای این دو تالاب تامین شود.
وی گفت: کاهش بارندگی، کاهش منابع آبی و علوفه، تغییر اقلیم و پیش‌روی زمین‌های کشاورزی و محدود کردن عرصه‌های زیست‌گاه‌ها از عواملی است که موجب ورود حیات وحش به مزارع شده و لازم است کشاورزان تدابیر لازم را در نظر بگیرند همچنین سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال این است که افراد و یا مزارعی که از حیات وحش متضرر شده‌اند مورد حمایت قرار گیرند.
احمدی در پایان از کاهش چشمگیر میزان آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت، افزایش 69 درصدی پایش مراکز صنعتی و خدماتی و افزایش 34 درصدی پایش محل دفن زباله در شش ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha