• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 97071106381
  • منبع : نمایندگی البرز

عضو شورای اسلامی شهر:

بیمارستان امام خمینی کرج نیمه تعطیل است/کارکنان حقوقشان را می‌خواهند

بیمارستان امام خمینی کرج نیمه تعطیل است/کارکنان حقوقشان را می‌خواهند

ایسنا/البرز عضو شورای اسلامی شهر کرج در تشریح بازدید چند ساعته خود از بیمارستان امام خمینی (ره) این کلانشهر، تصریح کرد که سوء مدیریت و بی ارادگی، یکی از مستعدترین مراکز درمانی استان را فلج و نیمه تعطیل کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از شورای شهر کرج، غدیر مهدوی کلیشمی در ابتدای نود و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که امروز چهارشنبه 11 مهر ماه برگزار شد گفت: در بدو ورود به این مرکز درمانی مشاهده صحنه‌های آزار دهنده بنده را متاثر ساخت؛ پرسنلی که به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از چند ماه دریافت نشدن حقوق حتی به فروش کلیه روی آورده بودند و از اینکه طی چند ماه متوالی موفق به پرداخت کرایه خانه یا شهریه دانشگاه فرزندان شان نشده‌اند؛ به شدت گلایه مند بودند که البته حق هم دارند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها اساساً در همه کشورهای دنیا مستعد درآمدزایی هستند و یکی از گزینه‌های اصلی بخش خصوصی برای کسب منفعت نیز احداث مراکز درمانی است؛ تصریح کرد: زیان دهی بیمارستان امام خمینی (ره) برای شخصِ بنده قابل قبول نیست و باور دارم که بی ارادگی و سوء مدیریت این مجموعه را به فلاکت کنونی انداخته است؛ این بیمارستان حدود 40 میلیارد تومان تجهیزات پیشرفته و مدرن دارد که برخی از آنها هنوز مورد استفاده قرار نگرفته و از بسته‌بندی باز نشده‌اند.

این مسئول افزود: متأسفانه در شرایط کنونی بسیاری از بخش‌های فوق تخصصی و تخصصی بیمارستان تعطیل است و تنها حدود سه درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستان فعال است و با وجود برخورداری از برخی تجهیزات منحصر به فرد و امکانات اختصاصی اما بهره‌برداری خاصی از آنها نمی‌شود و این همه امکانات در شرایطی که کرج غرق در مشکلات بهداشتی و درمانی است، معطل گذاشته شده است.

مهدوی کلیشمی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) به گواه مدیریت و کادر پزشکی استعداد جذب ماهانه سه الی چهار میلیارد تومان درآمد را داراست اما متأسفانه درآمدهای کنونی آن به 300 میلیون تومان می‌رسد، خاطر نشان کرد: این میزان درآمدزایی به هیچ وجه مورد قبول نیست و تنها پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان نیازمند اعتبار دو میلیارد تومانی در ماه است و باید گفت که این مرکز درمانی به شدت دچار سوء مدیریت و بی انگیزگی شده است و مشخص نیست چرا توجهی به مشکلات آن نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج در ادامه خواستار برگزاری جلسه فوق العاده از سوی سهامداران بیمارستان امام خمینی (ره) و تدوین برنامه‌های کوتاه و میان مدت برای حل مشکلات عدیده این مرکز مستعد درمانی شد و اضافه کرد: گام اول برای فروکش مشکلات چیزی جز پرداخت بخشی از معوقات پرسنل نیست تا شرایط زندگی آنها تا حدودی به چرخه عادی بازگردد و قادر به ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باشند و در ادامه می‌توان با اتخاذ تدابیری همچون واگذاری به بخش خصوصی یا اداره به صورت هیئت امنایی بر دیگر مشکلات نیز چیره شد.

مهدوی کلیشمی با بیان اینکه بسیاری از مسائل کرج با جدیت و پیگیری مدیران قابل حل می باشد اما متأسفانه اراده و انگیزه لازم وجود ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 500 تن از کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) خواستار دریافت حقوق و مزایای معوقه شان هستند که حق کاملاً با ایشان است و امیدواریم با انجام پیگیری‌های لازم و برگزاری جلسات تکمیلی بتوان مشکلات را گام به گام رفع کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی(ره) کرج نیز از ادامه تجمعات اعتراضی پرسنل این بیمارستان خبر داده و گفته است: این چهارمین روز متوالی در هفته جاری است که پرسنل برای احقاق 11 ماه حقوق معوقه خود دست به تجمع می‌زنند.

قاسم طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طی هفته جاری، حدود 300 تن از پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) برای چهارمین بار متوالی و برای یازدهمین بار از سال گذشته تاکنون دست به تجمع زدند که این تجمعات امروز چهارشنبه 11 مهرماه نیز ادامه داشت.

طاهری افزود: پرسنل این بیمارستان 11 ماه است که حقوق نگرفته‌اند و در چنین وضعیتی که مسئولان استان پاسخگوی ما نیستند چاره‌ای جز تجمع نداریم.

وی ادامه داد: هیچکس راضی نیست که چنین تجمعاتی برگزار شود اما وقتی مشکل ما حل نمی‌شود راه دیگری باقی نمی‌ماند؛ اگر مسئولان برای احیا بیمارستان کاری می‌کردند شاهد چنین اتفاقاتی نمی‌بودیم.

طاهری با اشاره به برگزاری جلساتی برای حل مشکل این بیمارستان تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ای که توسط استانداری برگزار شد قرار بود مبلغی به بیمارستان تزریق شود اما هنوز این کار انجام نشده است. گفته می‌شود قرار است برای حل مشکل، بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شود. این کار می‌تواند مشکل را حل کند اما چقدر قرار است زمان ببرد؛ یک سال است که این بحث ادامه دارد اما به جایی نمی‌رسد.

طاهری افزود: با وجود همه این مشکلات اگر بیماری به بیمارستان مراجعه کند در صورت امکان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم ولی در حال حاضر بیمارستان به دلیل مشکل مالی با نبود وسایل مصرفی چون سرم و کیسه زباله مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha