• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97072915958
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان:

با افزایش نرخ دلار به توسعه صادرات خوش‌بین هستیم

با افزایش نرخ دلار به توسعه صادرات خوش‌بین هستیم

ایسنا/اصفهان نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان گفت: با افزایش نرخ دلار و اعمال تورم جهانی بر قیمت ارز، صنعت می‌تواند به صادرات خوش‌بین باشد.

رضا چینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت صادرات کشور با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر این مهم، اظهار کرد: صادرات سرلوحه و راه نجات صنعت است و تأکید مقام معظم رهبری نیز همواره بر این اصل است.

وی با بیان اینکه با افزایش نرخ دلار و اعمال تورم جهانی بر قیمت ارز، صنعت می‌تواند به صادرات خوش‌بین باشد، افزود: مشکل اساسی در سال‌های گذشته این بود که اگر شرایط رقابتی خوبی هم وجود داشت، در سال‌های بعد آن هزینه‌های تولید در داخل افزایش می‌یافت و با توجه به عدم‌تغییر نرخ دلار، صادرکننده بازار خود را از دست می‌داد.

نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان افزود: در صورت تک‌نرخی شدن ارز توسط دولت این مشکلات به‌طورقطع برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه صادرات با جهان به معنای ارتباط با جهان است، تصریح کرد: شرایط جهانی به‌گونه‌ای است که یک طرف دنیا و سمت دیگر ایران قرار دارد. به عنوان مثال در چین به تولیدکننده ایرانی اعلام می‌شود به دلیل داشتن پاسپورت ایران امکان خرید قطعه را ندارد که نشان می‌دهد ساختار جهانی به ‌گونه‌ای بسته شده و به شکل کنونی دیگر توان مبارزه نداریم.

چینی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط ایران با دنیا اصلاح شود، تأکید کرد: در این شرایط صنعت می‌تواند توان و استعداد واقعی خود را در تولید و صادرات نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور، توانایی بالایی در صادرات دارد، اظهار کرد: اگر روابط کشور با جهان اصلاح شود با نرخ دلار کنونی استان اصفهان در بخش‌های فولاد، نساجی، سنگ، فرش، پتروشیمی، مصالح ساختمانی توان صادرات دارد، اما باید مسائل زیربنایی این مهم برطرف شود.

نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان در خصوص برندسازی و کیفی سازی محصولات برای توسعه صادرات، گفت: زمانی که با تفاوت نرخ دلار محصولات خود را صادر کنیم، می‌توان مطابق با استانداردهای جهانی، مشکلات موجود بر سر راه کیفی سازی تولیدات را برطرف کنیم.

وی در خصوص تأثیر تحریم‌های آمریکا بر کاهش صادرات ایران، اظهار کرد: دولت باید مابه‌التفاوت نرخ دلار را برطرف کند، متأسفانه در زمان صادرات باید با دلار هشت هزار تومان صادرات کنیم، اما مجبور به واردات قطعات و محصولات موردنیاز خود با نرخ دلار 12 هزار تومان و یا بیشتر هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha