• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98060401931
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان خبر داد

نرخ بالای بیکاری و تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام معضل امروز مهدیشهر

نرخ بالای بیکاری و تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام معضل امروز مهدیشهر

ایسنا/سمنان استاندار سمنان نرخ رشد جمعیت در شهرستان مهدیشهر را سه برابر نرم کشوری این شاخص اعلام کرد و گفت: مهدیشهر بسترهای لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارا است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا آشناگر همزمان با سومین روز هفته دولت در آئین افتتاح و بهره‌برداری همزمان طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور 1.7 است و این در حالی است که نرخ رشد جمعیت در شهرستان مهدیشهر 4.3درصد و در برخی بخش‌های این شهرستان همچون شهمیرزاد 4.7 درصد است.

استاندار سمنان با اشاره به تمایل بالا به سکونت در این شهرستان خوش آب‌وهوا تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه این شهرستان بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به افتتاح ده‌ها پروژه این شهرستان در هفته دولت گفت: هفته دولت فرصتی است برای تشریح خدمات یک‌ساله دولت  برای مردم و مسوولان باید از این فرصت استفاده کنند.

آشناگر با اشاره به برخی شاخص‌ها در این شهرستان خاطرنشان کرد: ۸۸ درصد جمعیت شهرستان مهدیشهر شهر نشین و ۱۲ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

وی با اذعان به اینکه مهدیشهر ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد ادامه داد: شهرستان مهدیشهر یکی از اصلی‌ترین محورها و مناطق برای تحقق شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد است.

عای‌ترین مقام اجرایی استان به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه استان سمنان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در مهار بیکاری است اما متاسفانه یکی از مشکلات جدی مهدیشهر بالا بودن نرخ بیکاری شهرستان به نسبت استان است، به طوری که این شاخص در استان 7.1 و در مهدیشهر 12.3 درصد است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش بیکاری در مهدیشهر این است که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان کمتر اتفاق افتاده بر ضرورت تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ارائه مشوق‌هایی به آنها تاکید کرد .‌

استاندار سمنان از وجود پروژه‌های نیمه تمام به عنوان دیگر مشکل این شهرستان نام برد و گفت: در سطح استان ۳۷۰ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند حدود یک‌هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام در استان و خصوصا شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: به منظور استفاده بهتر از این ظرفیت‌هادر تلاشیم تا پروژه‌هایی که زمینه بهتری برای واگذاری دارند را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

آشناگر با امیدبخش خواندن چشم‌اندازها در این استان افزود: خوشبختانه میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح استان به نسبت سرمایه‌گذاری دولتی افزایش یافته است .


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha