• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98060904398
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خطاب به هیئت‌ها:

در عزاداری حقوق همسایگان را رعایت کنید

در عزاداری حقوق همسایگان را رعایت کنید

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت:فکر جذب جمعیت با دست بردن به هر وسیله‌ای را نداشته باشید. هیئت‌ها پر می‌شوند حتی اگر جمعیت کم باشد. ملائکه حضور دارند. از اشعار خوب و محکم و حماسی استفاده کنید نه ذلت آور و یا گفتن هر چیزی برای گریه آوردن مردم. به هر قمیتی لازم نیست مردم گریه کنند، حرمت عاشورا را حفظ کنیم و به هر وسیل‌ ای متمسک نشویم.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی عبادی زاده شب گذشته(هشتم شهریور) در گردهمایی هیئت‌های مذهبی، مداحان و شعرای آئینی استان هرمزگان، افزود: سکولار یعنی جدا کردن دین و سیاست از هم. سیاسی بازی و جناح گرایی در هیئت‌ها قابل قبول نیست، اما هیئتی که در آن حرفی از امام(ره)، شهدا و انقلاب نباشد، سکولار است؛ مراقب باشید کسانی که قصد القای تفکرات سکولار را دارند در قالب کمک به هیئت‌ها وارد نشوند.

وی با بیان اینکه گردهمایی خادمان حسینی رنگ و عطر حسینی دارد و به دلیل وجود نام حسین، این مجلس مقدس است، اظهار کرد: خدمت به ساحت مقدس امام حسین(ع) ارزش بالایی دارد؛ خداوند سفره پربرکتی را برای ما که دستمان کوتاه است پهن کرده، قدر و منزلت خود را بدانید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: علامه طباطبایی (ره) هر وقت روزه بود، افطار خود را با بوسه بر ضریح حرم معصومه(س) باز می‌کرد، یعنی اگر نمی‌توانست به زیارت برود افطارش را باز نمی‌کرد تا بر ضریح حضرت بوسه بزند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به خطر گرایش هیئات مذهبی به سمت سکولار، اضافه کرد: سکولار یعنی جدا کردن دین و سیاست از هم، سیاسی بازی و جناح گرایی در هیئت‌ها قابل قبول نیست، اما هیئتی که در آن حرفی از امام(ره)، شهدا و انقلاب نباشد، سکولار است؛ مراقب باشید کسانی که قصد القای تفکرات سکولار را دارند در قالب کمک به هیئت‌ها وارد  نشوند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: هیئت‌ها باید دو بال شور و شعور حسینی داشته باشند. هیئتی که تبیین شعور حسینی نداشته باشد، یک پایش می‌لنگد، حتما یک روحانی برای تبیین شعور حسینی داشته باشد. شور نیز مهم است، کسانی که شور حسینی ندارند در بزنگاه‌ها از قافله عقب می‌مانند، بنابراین حضور روحانیون در عزای امام حسین(ع) یک واجب عزاداری است.

وی خطاب به مسئولان هیئت‌ها گفت: نگذارید روضه امام حسین(ع) ارتباطش با نماز قطع شود. این مختص روز عاشورا نیست و در همه ایام باید توجه به نماز شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بر شمردن برخی از مشکلات در هیئت‌ها، اظهار کرد: در هیئات مذهبی مراقب حرام و حلال‌ باشید، مراقب اختلاط محرم و نامحرم باشید، نشود خدای ناکرده مجلس امام حسین(ع) جای چشم‌های هرزه باشد، این مجالس برای پاک شدن از گناه است و نباید این مجالس خدای ناکرده مجالس گناه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: مراقب زمان باشید، مثلا اگر می‌خواهید تا نیمه شب ادامه بدهید، بلندگوها را خاموش کنید. به همسایه‌ها توجه داشته باشید و حقوق آنها را رعایت کنید. مردم را خسته نکنید، مردم ظرفیت مشخصی دارند، سعی کنید حلاوت و شیرینی روضه در دهان مردم بماند، سعی کنید مردم دلسرد و زده نشوند، باید تا می‌توانید جاذبه ایجاد کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha