• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98062713050
  • منبع : نمایندگی سمنان

سمنان صاحب صنایع تبدیلی پسماند می‌شود؟

سمنان صاحب صنایع تبدیلی پسماند می‌شود؟

ایسنا/سمنان مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان از تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه پسماندهای شهری برای اولین‌بار در سمنان خبر داد.

حمیدرضا پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد : ایجاد این صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال به افزایش درآمد فعالان این بخش کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به ارزش‌افزوده ایجاد شده از ناحیه این صنایع تبدیلی خاطرنشان کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی به طور مثال اگر یک نوع پسماند را که در حال حاضر به قیمت 3000 تومان به فروش می‌رسانیم با یک خردکردن اولیه قیمت آن حداقل به دو برابر افزایش می‌یابد. ضمن اینکه از ایجاد این صنایع تبدیلی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی هم ایجاد می‌شود. ضمن اینکه بخش زیادی از سرمایه‌ای که تاکنون به هدر می‌رفت برمی‌گردد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان آینده مدیریت پسماند در شهر سمنان را روشن ارزیابی کرد و گفت: پسماند از چنان ارزشی برخوردار است که از آن به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود لذا شهرداری سمنان در تلاش است که حداکثر استفاده را از این ظرفیت ببرد.

وی با اشاره به فعالیت برخی ضایعاتی‌ها در سطح شهر اضافه کرد: براساس قوانین، شهرداری و دیگر دستگاه‌های مسوول با توجه به تهدید بهداشت عمومی، می‌توانند با دوره‌گردهای فعال در این حوزه برخورد کنند.

پیوندی با اشاره به ایجاد شهرک اختصاصی بازیافت در سمنان تصریح کرد: از ضایعاتی‌ها دعوت می‌شود که فعالیت‌ها و انبارهای خود را به این شهرک که از همه زیرساخت‌های لازم نیز برخوردار است انتقال دهند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان از تولید روزانه 100 تن زباله در این شهر خبر داد و گفت: 30درصد این زباله‌ها خشک و 70 درصد آن تر و غیرقابل بازیافت است .

پیوندی با بیان اینکه 27 درصد از 30 درصد زباله خشک این شهر قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارد ؛میزان مشارکت شهروندان سمنانی در تفکیک زباله‌ها را 38 درصد اعلام کرد و افزود: مابقی زباله‌ها متاسفانه تفکیک نشده و به سطل‌های زباله ریخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha