• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 98070100502

نماینده آق‌قلا مطرح کرد:

لزوم بازنگری در ارزیابی خسارت سیل به منازل مسکونی آق‌قلا

لزوم بازنگری در ارزیابی خسارت سیل به منازل مسکونی آق‌قلا

ایسنا/گلستان نماینده مردم آق‌قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه برخی از منازل مسکونی مردم آق‌قلا بعد از ماندابی طولانی مدت، به‌تازگی نشست کرده، نیاز است که در ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی بازنگری شود.

نبی هزارجریبی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان با اشاره به سیل اخیر که از چند ساعت پیش از تحویل سال وارد روستاها و شهر آق‌قلا شد، اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد آب در سیل اخیر، نباید بگوییم که همه‌چیز به ضعف مدیریت بازمی‌گردد ولی کوتاهی در انجام ‌وظیفه در سنوات گذشته از جمله لایروبی نکردن سد وشمگیر، لایروبی نکردن مداوم گرگانرود و قره‌سو و زهکش‌های شماره ۱ تا ۴ و همچنین عدم برخورد با مزارع پرورش ماهی غیرمجاز در بستر گرگانرود باعث افزایش میزان خسارت‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی دیگر از عواملی که باعث تشدید خسارت‌های سیل شد، احداث غیر کارشناسی مسیر راه‌آهن در غرب شهر آق‌قلا بود. راه‌آهن باید پل‌هایی را برای عبور آب تعبیه می‌کرد که این کار انجام نگرفت. در جاده‌های روستایی و شهری نیز همین موضوع را داشتیم.

نماینده مردم آق‌قلا و گرگان در مجلس تاکید کرد: سیل خبر نمی‌کند و دوباره می‌آید، لذا باید با انجام کار کارشناسی تمامی مسیرهای عبور آب تا دریا را بازگشایی کرد.

هزارجریبی با اشاره به اقدامات انجام‌شده پس از سیل، گفت: برخی از منازل مسکونی مردم در سیل نیاز به تعمیر و برخی نیز نیاز به بازسازی داشت. ارزیابی خسارت به منازل مردم در خردادماه و تیر توسط کارشناسان بنیاد مسکن انجام گرفت.

وی با اشاره به ماندگاری طولانی مدت سیلاب در مناطق مسکونی آق‌قلا، افزود: خانه برخی از مردم بعد از اتمام ارزیابی کارشناسان و در مردادماه و شهریور نشست کرده و مردم از این موضوع گله‌مند هستند و خواستار تشکیل پرونده جدید توسط بنیاد مسکن هستند.

نماینده مردم آق‌قلا و گرگان در مجلس از مسئولین خواست بازنگری جامعی در خصوص ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل در آق‌قلا داشته باشند تا افرادی که جا ماندند دوباره برای آنها تشکیل پرونده انجام شود.

هزارجریبی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای روستایی و شهر آق‌قلا در این راستا تلاش کنند که این افراد شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha