• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98070100638
  • منبع : نمایندگی زنجان

فرماندار شهرستان ماه‌نشان خبر داد:

113 نفر متقاضی کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار

113 نفر متقاضی کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار

ایسنا/زنجان فرماندار ماه‌نشان گفت: برای کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار این شهرستان تاکنون 113 نفر متقاضی شده‌اند.

مجتبی نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 20 هکتار از اراضی زراعی ماه‌نشان زیر کشت زعفران رفته است و پیش‌بینی می‌شود که 5 کیلوگرم زعفران از این اراضی برداشت شود. همچنین 38 هکتار نیز زیر کشت گل‌محمدی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که حدود 2 تن محصول نیز از این مزارع برداشت شود.

این مسئول با اشاره به این‌که برای اجرای طرح کشت 500 هکتاری گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار ماه‌نشان تاکنون 113 نفر اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: این تعداد متقاضی برای کشت گیاهان دارویی در 130 هکتار از اراضی زراعی اعلام آمادگی کرده‌اند (110 نفر گل‌محمدی و 20 نفر زعفران) که 90 هکتار از آن با GPS برداشت و برای تهیه نقشه به نظام مهندسی تحویل داده شده است. نقشه‌های 10 نفر از متقاضیان مربوط به سه روستا نیز آماده بوده و جهت مشخص شدن وضعیت ملی و مستثنیات، به منابع‌طبیعی تحویل داده شده است.

وی افزود: کشت محصولات با نیاز آبی بالا مقرون به صرفه نیست. در همین راستا، با توجه به شرایط اقلیمی ماه‌نشان، علی‌الخصوص طی تابستان که بروز کم‌آبی شدت می‌یابد، کشت گیاهان دارویی از جمله «گل ‌محمدی» و «زعفران» مورد توجه قرار گرفته است.

نوری با تاکید بر این‌که کشت این محصولات علاوه بر اشتغال‌زایی نیروی کار فعال روستایی، ارزآوری به دنبال دارد، تصریح کرد: زعفران گیاهی است که در سراسر دنیا به عنوان طلای سرخ شناخته می‌شود و گل محمدی نیز پایه ساخت بسیاری از عطرهای گران دنیا است. از این‌رو در شرایطی که بحران آب باعث گسیل روستاییان به مناطق شهری شده است، کشت این گیاهان بر پایه علم روز می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمدزایی را به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha