• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98070100717
  • خبرنگار : 50059

تذکر به شهرداری قزوین در باب حذف نام شهید از معابر و کوچه‌ها

تذکر به شهرداری قزوین در باب حذف نام شهید از معابر و کوچه‌ها

ایسنا/قزوین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به نحوه رسیدگی به موضوع حذف نام شهید در برخی از خیابان‌های شهر قزوین گفت: بنا به دستور رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با هر مسئولی که در حوزه نام‌گذاری شهدا در معابر و کوچه‌ها کوتاهی کند برخورد قاطع خواهد شد لذا به مسئولان شهرداری قزوین تذکر داده شده تا اگر چنین مواردی هم وجود دارد بلافاصله اصلاح و با عوامل خاطی برخورد شود.

به گزارش ایسنا، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از حماسه‌آفرینی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، اصحاب رسانه با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار کردند.

امیر پیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه هفته دفاع مقدس مربوط به همه اقشار مردم است، اظهار کرد: هر چند نمی‌توان ابعاد عظمت، ایثار، رشادت و شهادت را به رشته تحریر درآورد اما باید تلاش ما این است تا در این ایام در راستای رسالت خود عمل کنیم.

وی افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم و در این فضا می‌توانیم فعالیت‌های بسیاری در راستای انتقال فرهنگ و سیره شهدا به نسل کنونی انجام دهیم.

پیری اضافه کرد: رسیدگی به حوزه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، همسران شهدا به‌عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت، روحانیان حاضر در دفاع مقدس نیز به عهده بنیاد حفظ آثار است.

وی با اعلام اینکه استان قزوین سه هزار شهید دارد و بیش از ۵۰ هزار رزمنده از سطح استان در دفاع مقدس حضور داشتند، یادآور شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت از صفر تا ۱۰۰ درصد حوزه شهدای گمنام را بر عهده دارد و فعالیت در حوزه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم نیز با بنیاد شهید است.

6 نقطه از مزار شهدای گمنام استان یادمان ندارد

این مسئول با بیان اینکه استان قزوین ۷۲ شهید گمنام دارد که این شهدا در ۳۲ نقطه استان مدفون هستند، ادامه داد: تاکنون برای اکثر این شهدا یادمان ساخته شده است و تنها شش منطقه هنوز یادمان ندارد.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سالیانه ۵۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ می‌کند و در سال جاری نیز تا به این لحظه ۲۰ عنوان کتاب چاپ‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: در هفته دفاع مقدس پنج کتاب صوتی در حوزه بانوان فعال در حوزه دفاع مقدس استان قزوین رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از ضعف‌های موجود در حوزه دفاع مقدس بحث موازی کاری است بااین‌حال بنیاد حفظ آثار در جمع‌آوری آثار و اسناد دوران دفاع مقدس ممارست دارد.

پیری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر رسیدگی به موضوع حذف نام شهید در برخی از خیابان‌های شهر قزوین گفت: خوشبختانه قزوین جزو شهرهای خوب در حوزه فعالیت در خصوص شهداست ازاین‌رو در این زمینه مورد خاصی اتفاق نیفتاده و اگر موردی هم بوده باشد تعمدی نبوده است.

این مسئول ادامه داد: بنا به دستور رئیس کل دادگستری استان قزوین با هر مسئولی که در حوزه نام‌گذاری شهدا در معابر و کوچه‌ها کوتاهی کند برخورد قاطع خواهد شد لذا به مسئولان شهرداری قزوین تذکر داده شده تا اگر چنین مواردی هم وجود دارد بلافاصله اصلاح و با عوامل خاطی برخورد شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با تأکید بر اینکه معنویت، شور و حماسه‌آفرینی دوران دفاع مقدس باید به نسل امروز منتقل شود، گفت: مقام معظم رهبری جنگ را گنج دانستند لذا باید این گنج را استخراج و آن را به نسل جوان منتقل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha