• سه‌شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98070906495

امام جمعه یزد در دیدار با آتش نشانان:

زنان محور آموزش برای جلوگیری از حوادث غیرطبیعی باشند

زنان محور آموزش برای جلوگیری از حوادث غیرطبیعی باشند

ایسنا/یزد امام جمعه یزد با اشاره به این که بانوان بیشترین تاثیر را بر اعضای خانواده دارند، گفت: بحث آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور جلوگیری از بروز حادثه باید با محوریت مادران و زنان در جامعه انجام شود.

به گزارش ایسنا،آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار با جمعی از آتشنشانان یزد با اشاره به این که کار آتشنشانی کاری سخت و پرخطر است، اظهار کرد: یکی از سختی‌هایی که در این کار وجود دارد، حالت آماده باشی است که همیشه باید در نیروهای آتش‌نشان باشد و به طور طبیعی همیشه دلهره برای رفع مشکلات و حوادث پیش آمده در آنها وجود دارد.

وی با اشاره به این که خدمت به مردم در هر زمینه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و خداوند متعال برای آن اجر و پاداش زیادی قرار داده است، افزود: آموزش عمومی جامعه در خصوص جلوگیری از حوادث احتمالی از جمله مهمترین مسائل در حوزه فعالیت آتش نشانی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این آموزش باید هم از طریق بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های عمومی انجام شود و هم به صورت چاپ بروشور و تحویل آن به شهروندان و درب منازل صورت گیرد.

ناصری یزدی در ادامه به آمار بالای ارائه شده از سرپرست آتش نشانی یزد در ارتباط با آتش‌سوزی‌ها اشاره و تصریح کرد: یزد یک شهر مهاجرپذیر است و باید بررسی شود که چه میزان از این حوادث و آتش‌سوزی‌ها مربوط به بومی‌های یزد و چه میزان مربوط به اتباع و مهاجران است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: در این حوزه باید تلاش بسیار زیادی صورت گیرد و به وسیله آموزش‌های منسجم و خوب، زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش حوادث و احتیاط بیشتر مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان این که بحث فرهنگ‌سازی به صورت ویژه باید با محوریت آموزش مادران و زنان خانه‌دار انجام شود گفت: بانوان در خانواده بیشترین تاثیر را دارند و باید بحث فرهنگ‌سازی با محوریت آنها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به سختی کار آتش نشانان اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است نسبت به این قشر از جامعه که هر روز کارش با خطرات، سختی‌ها و ایثار فراوان روبرو هست توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به رفع مشکلاتشان تمام تلاش خود را به کار گیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha