• سه‌شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98070906998
  • منبع : نمایندگی قزوین

رسالت دانشگاه فراتر از اعطای مدرک است

رسالت دانشگاه فراتر از اعطای مدرک است

ایسنا/قزوین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: رسالت دانشگاه‌ها این است که فراتر از اعطای مدرک گام برداشته و در راستای تربیت انسان‌های فرزانه و دانش‌آموخته حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین امروز نهم مهر ماه در همایش بررسی آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: دانشگاه نباید به مکانی برای گرفتن مدرک تبدیل شود و لازم است که مباحث تعامل با جامعه و مهارت‌های زندگی در اولویت در این مکان‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیدخام با بیان اینکه رسالت دانشگاه فراتر از اعطای مدرک است، اظهار داشت: دانشگاه باید تلاش کند تا انسان‌هایی فرزانه تحویل جامعه دهد که تنها راه تحقق این موضوع تربیت معنوی در کنار پیگیری مباحث علمی است.

وی به وجود ۵۸ دانشگاه و ۹۰ هزار دانشجو در استان قزوین اشاره کرد و گفت: این استان به‌عنوان یک استان دانشجویی در کشور شناخته می‌شود و وجود دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که در تراز ملی و بین‌المللی قرار دارد، می‌تواند ظرفیت سرشاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی باشد.

بیدخام با بیان اینکه یک چهارم جمعیت استان را دانشجویان جوان و فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند، گفت: این سرمایه‌های اجتماعی نقش بی‌بدیلی در توسعه و آبادانی کشور دارند که لازم است در راستای مدیریت این نیروها و استفاده بهینه از آن‌ها توجه ویژه‌ای قائل شد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به وجود هجمه‌های فرهنگی و معضلات اجتماعی قشر دانشجو پرداخت و گفت: با توجه به زمینه آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان لازم است که استادان و مربیان آموزشی در خصوص مباحث اشتغال، اوقات فراغت، ازدواج و مهارت‌های زندگی نیز با دانشجویان سخن گفته و آن‌ها را به آگاهی لازم برسانند.

بیدخام یادآور شد: والدین نباید با دانشجو فاصله بگیرند و اگر ارتباط مؤثری بین خانواده و دانشجو ایجاد شود، بدون شک خیلی از پرسش‌ها و مباحثی که برای نسل جوان باقی‌مانده به‌درستی در کانون خانواده پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha