• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98071511526
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار:

ایلام را باید با شاخص نقش‌آفرینی آن در کشور ارزیابی کرد

ایلام را باید با شاخص نقش‌آفرینی آن در کشور ارزیابی کرد

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: این استان را باید با توجه به موقعیت و نقش آن در عرصه‌های مختلف مانند دفاع مقدس ، اربعین ، جایگاه اقتصادی و ظرفیت‌های اجتماعی ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست با معتمدین و اقشار مختلف استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، ذخائر نفت و گاز، صادرات کالا، تردد میلیونی زوار اربعین، کانی‌های غیر فلزی و همچنین وجود مردم غیور و دلاور که هشت سال دفاع مقدس از نظام و کشور در برابر هجوم دشمن دفاع کردند، نقش و اثرگذاری استان را حائز اهمیت می‌کند.

وی گفت: هرچند در 8 سال دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب به دلیل جنگ و بمباران و قرار داشتن در منطقه مرزی امکان سرمایه گذاری دولت نبود اما اکنون مردم انتظار دارند باتوجه به اینکه زیرساخت‌های ایلام در ایام اربعین و طول سال به دلیل تردد کامیون‌های کالا در اختیار کشور است، توسعه زیرساخت‌ها همچنان ادامه یابد.

استاندار ایلام گفت: اجرای طرح های مختلف راه سازی در مناطق مختلف و سرمایه گذاری قابل توجه وزارت نفت در استان و تلاش برای ایجاد راه آهن  از جمله اقدامات دولت در حوزه زیرساخت‌ها است اما نیاز داریم با توجه به استقبال گسترده مردم برای حضور در اربعین از طریق مرز مهران ، مرز چیلات هرچه سریعتر برای تسهیل و روان سازی این ترددها آماده شود.

سلیمانی‌‍دشتکی تصریح کرد: با وجود همه داشته‌ها و پتانسیل‌ها، استان دارای مسائل و مشکلاتی نظیر بیکاری پنهان، بیکاری فارغ‌التحصیلان و وجود حدود ۱۰۰ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، هرچند طلاق در استان کم است و خودکشی امسال نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش یافته اما این آمار هنوز بالاست که نیازمند توجه بیشتر دولت است.

وی وجود یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان در هیات‌های صلح را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این هیات بازوی توانمند دستگاه قضا و نیروی انتظامی است و با وجود آنها بسیاری از اختلافات حل و فصل می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه بر برگزاری انتخابات پرشور مجلس در استان با حضور همه اقشار و سلایق مختلف تاکید کرد و گفت: بهترین اصل در انتخابات قانونمندی است و نباید اجازه داد کسی از قانون تخطی کند.

وی انتخاب ۲۰ درصد مدیران ارشد و میانی استان از بین زنان را قابل توجه دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت بانوان و جوانان توانمند و کارآمد در عرصه های مختلف سیاسی و اداری استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha